PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Et nytt skip skal døpes, vi vet enda ikke navnet. Forslag til navn på et lite passasjerskip? Sånn forkortelse på skipstypen er H/S- hva nå det måtte stå for. Tips? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Internasjonalt helst.. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S West, da? *glede meg til alle svarene* Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S West, da? 5120288[/snapback] Eller keeg... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Noen som kan forklare stakkars lille meg hva HS står for? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S West, da? 5120288[/snapback] Eller keeg... 5120295[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Noen som kan forklare stakkars lille meg hva HS står for? 5120307[/snapback] Hamp-Skip ? DS står ihvertfall for Dampskip, og MS står vel for Motorskip. M\S Journey ? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S Jokke. Evt. H/S Asshole blir det vell internasjonalt... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S Hurricane H/S Tsunami Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Noen som kan forklare stakkars lille meg hva HS står for? 5120307[/snapback] Det her? Eller så aner jeg ikke. Lurer litt på det selv nå faktisk. Lenke til kommentar
jontheman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Bare for å pirke: Når du omtaler et skip som du eier, er det vanlig å si båt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Bare for å pirke: Når du omtaler et skip som du eier, er det vanlig å si båt. 5120346[/snapback] :!: Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 H/S Coastguard H/S Neosax?? et navn jeg fant på i fartn! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) KraftgenereringMan kan også inndele etter fremdriftsmåten og den tilhørende betegnelsen brukes tradisjonelt som pefiks til skipets navn f.eks. S/S «Norway» som betyr Steam Ship Norway: S/S (seilskip), D/S (dampskip), (SS på engelsk) T/S (turbinskip), M/S (motorskip) N/S (atomskip) T/T (turbintanker). Det ser ikke ut som at H/S finnes.Edit: Eller kanskje det betyr Hospital Ship Endret 7. november 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Her ligger det en oversikt over hva alle de forskjellige prefiksene står for. Navneforslag: Davy Jones' Knave Dragon's Murderer Dragon's Sadness Neptune's Evil Pearl Neptune's Shame Pirate's Whore Satan's Damnation The Cruel Captain The Horrible Executioner The Lustful Corsair The Wandering Demon The Bloody Fall The Bloody Hoard The Bloody Sadness The Decietful Servant The Disgraceful Raider of the Caribbean The Dishonor of the Hangman The Dishonorable Hangman of the Caribbean The Foul Cannon The Foul Killer of Hell The Horrible Killer The Horrid Executioner of the South The Howling Hangman of the South The Scream of the Pirate The Vile Cutlass of Atlantis Alle er hentet fra den fantastiske Pirat ship name generator. I forbindelse med chartring og omdøping av et skip forleden sendte jeg 200 forslag fra denne til den nye eierbedriften, jeg fikk mye underlige responser på den mailen. Personlig foretrekker jeg å navngi skipet etter noe som kjennetegner bedriftens historie eller de som har vært mye involvert i anskaffelsen/byggingen, om du ønsker mer seriøse forslag. jontheman: Jeg foretrekker yacht, dersom noe annet enn skip absolutt må brukes... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Bare for å pirke: Når du omtaler et skip som du eier, er det vanlig å si båt. 5120346[/snapback] :!: Liker deg allerede. Lenke til kommentar
jontheman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Bare for å pirke: Når du omtaler et skip som du eier, er det vanlig å si båt. 5120346[/snapback] :!: 5120349[/snapback] Hva er morsomt med det? Store redere med VLCC-er omtaler skipene sine som båter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg