adaptec Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har satt opp et nettverk med Telenor ADSL som går fint ut på nettet via en 3Com OfficeConnect Secure Router. Fungerer helt brille med riktig kabling. Så hekter jeg på en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router i tillegg. Denne setter jeg opp riktig med trådløse innstillinger og får tilgang til nettverket, men kommer ikke ut på internett. Hvorfor ikke? Må jeg deaktivere routerfunksjon i den trådløse routeren? Vil jo bare bruke den som et aksesspunkt. Mulig jeg har kjøpt feil, men det må da gå an å bruke routeren som et rent aksesspunkt? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Er det noe som gjør at du trenger å bruke begge ruterne? Eller holder det med kun den trådløse? En mulighet er å sette den første ruteren i bridge-modus. Usikker på om det går å sette den trådløse ruteren i accesspunkt modus. Mvh JDM Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Er det noe som gjør at du trenger å bruke begge ruterne? Eller holder det med kun den trådløse?SecureRouteren har et VPN-oppsett som fungerer greit slik at jeg kan koble meg inn på nettverket her fra hvor som helst. Den trådløse routeren er selvsagt for å kunne sitte i stua og surfe med den bærbare. En mulighet er å sette den første ruteren i bridge-modus. Usikker på om det går å sette den trådløse ruteren i accesspunkt modus. Har satt modemet fra Telenor i bridgemodus fordi dette skal fungere kun som modem, men det har også en innebygget router. Dette fungerer fint og SecureRouteren fungerer som router. Problemet er at når jeg hekter på den trådløse routeren i tillegg så får jeg ikke kontakt med internett via trådløst, men får fram det lokale nettverket. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Sett IP-en til router nr 2 til 192.168.1.2 eller en annen IP som er utenfor DHCP-rangen, skru av DHCP i router nr2 og plugg ledningen inn i en av switchportene og du har ett aksesspunkt. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jepp, som agvg sier. Sett kabelen fra den første ruteren i en av LAN-portene på ruter2, altså ikke i WAN-porten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå