trx Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei. Dette har skjedd noen ganger nå. Om jeg lager en mappe inni en eksisterende mappe, og flytter filer fra den eksisterende mappa og inn i den nye får jeg plutselig ikke tilgang til de filene jeg flyttet lengre (dette skjer ikke hver gang, men har skjedd 4-6 ganger). Det er samme partisjon de ligger på før og etter. Om jeg lagrer nye filer inni den nye mappa er det ikke noe problem med de, men de som jeg flytta inn får jeg hverken åpnet, endret navn på osv (altså ingen tilgang). Jeg har også prøvd å starte i sikkerhetsmodus, men får heller ikke tilgang da. Noen som kan hjelpe? -TRX Lenke til kommentar
trx Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT jeg trudde jeg hadde gjort det som står beskrevet her... Men der tok jeg feil. Jeg har nemlig ikke aktivert enkel fildeling. Jeg prøvde å gjøre det som her men jeg har rett og slett ikke noe alternativ på vis-menyen som heter " Bruk enkel fildeling (anbefales)", heller ikke når jeg starter PCen i sikkerhetsmodus. Noen som nå veit hvordan jeg kan få aktivert det (har XP Home)? Lenke til kommentar
trx Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 ingen som veit? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du har vel prøvd å starte windows i sikkermodus, for å så høyreklikke på mappen -> egenskaper -> sikkerhet ? Lenke til kommentar
trx Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Ja, men for at det skal funke, må man skru på "enkel fildeling". For å skru på det må man gå på Verktøy -> Mappealternativer -> Vis - > sette hake ved "bruk enkel fildeling" Problemet mitt nå ligger i at jeg ikke har noe alternativ som heter "bruk enkel fildeling", uansett om jeg prøver nå eller om jeg starter den i sikkerhetsmodus og prøver å hake det av. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Gjør en liten ting : Høyreklikk min datamaskin -> utforsk -> velg den disken det gjelder -> høyreklikk -> egenskaper. Så sjekker du hva det står under filsystem på den disken. Lenke til kommentar
trx Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Det er en NTFS-disk. FAT har vel ikke dette problemet uansett? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Stemmer, men det kan oppstå denne typen problemer på disken dersom den er skadet, eller at filtabellen er skadet. Lenke til kommentar
trx Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Okei. Jeg tror ikke den er fysisk skadet (uten at jeg skal si det 100% sikkert), men finnes det noen programmer e.l. som kan fikse det (om det f.eks. er tabellene som er skadet)? Skal kjøre en scandisc nå for å se om den finner noe, men såvidt jeg husker har jeg også gjort det en gang før. Endret 13. november 2005 av trx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå