Gå til innhold

Surround reciever til Infinity 50 beta

Anbefalte innlegg

Jeg skal sannsynligvis få disse til julepresang. Jeg bor jo i Bergen så det er jo ganske enkelt å bare gå ned og kjøpe dem i butikken. Dog lurer jeg fryktelig på hvilken reciever forsterker jeg burde kjøpe meg.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en reciever da jeg senere kanskje skal koble tv til og litt andre greier. Så helst ser jeg at man skal kunne koble til hd-tv. Recieveren bør støtte de fleste dobly lydformater. Har sett litt rundt men er ikke sikker på hva som er bra eller dårlig.

Jeg har et budsjett på 4000 til 5000 tenker jeg. Jeg går hvertfall ikke over 5000. Disse 5000 må jeg spare opp i løpet av måndene fram til jul. Uansett, så håper jeg på gode og seriøse svar.

Snorre :)

PS. Spurte på AV-forumet, men der var det ikke så mange svarene å få ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å hjelpe deg litt her, skal finne tester så du kan lese hva de mener om recvieren.

DENON AVR-2106

test

-

Yamaha RX-V657

-

Onkyo TX-SR602

Test

ONKYO TX-SR602 (N)

Surround receiver. 7 x 120 watt. Årets hjemmekinoreceiver i ”LYD & BILDE”. Referanse i prisklassen.

Veil: 6.995,- NÅ KUN: 4.995,-

Annbefaler den selv, helt syk og høre på :)

Lykke til

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
Skal prøve å hjelpe deg litt her, skal finne tester så du kan lese hva de mener om recvieren.

DENON AVR-2106

test

-

Yamaha RX-V657

-

Onkyo TX-SR602

Test

ONKYO TX-SR602 (N)

Surround receiver. 7 x 120 watt. Årets hjemmekinoreceiver i ”LYD & BILDE”. Referanse i prisklassen.

Veil: 6.995,- NÅ KUN: 4.995,-

Annbefaler den selv, helt syk og høre på :)

Lykke til

5123696[/snapback]

Beklageligvis bor jeg ikke i Oslo, og har dermed ikke mulighet til å stikke innom Olso Hificenter. Dog virket det jo som en ganske bra surroundreciever. Skull vært muligheter til å kjøpe den på nettet, men jeg har mine tvil. Hvis det går ann mot alle mine tanker, skrik ut.

Skal se mer på de andre nå.

Lenke til kommentar
lite vits og vurdere RX-V657 når man får RX-V757 til 300,- mindre som du ser jeg skrev oppfor. ;)

og den pioneer forsterkeren er forresten årets hjemmekino reciever 05-06 ifølge Eisa.

5123742[/snapback]

Har kjøpt fra fyndborsen selv, har du tenkt på frakt? og gjøre den svenskemomsen om til den norske? blir ganske mye mer

Lenke til kommentar
Har kjøpt fra fyndborsen selv, har du tenkt på frakt? og gjøre den svenskemomsen om til den norske? blir ganske mye mer

5124033[/snapback]

ja sorry, regna feil. det blir faktisk bare 4284,50,- NOK inkl porto og moms. :) tok det bare i hodet første anslaget så.

regnestykke:

forsterker - 4890,- SEK

+ porto - 400,- SEK

= 5290,- SEK

uten moms = 4232,- SEK

Tuesday, November 8, 2005

4,232 Swedish Krona = 3,427.47 Norwegian Kroner

Median price = 0.80901 / 0.80989 (bid/ask)

3,427.47,- NOK

+ 25% moms

= 4284,50,-

og, ja. jeg har handla på fyndbørsen selv. ;)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg får det ikke til å stemme på fyndborsen sin hjemmeside værtfall.

men så feil fett, skulle se på exl moms som skal betales for Norske kunder får ikke den svenske momsen. sånn var det, da blir det 4232kr som står i exl.

my bad.

Men den gang jeg bestillte betalte jeg 500kr mer ca, pga frakta :S

men se på Onkyo fosterkeren, og evt ring dem i Oslo å hør. De pleier å være snille :D 10/10 i lyd og bilde er drittbra, er ikke ofte jeg ser noe som får 10/10 der i totalpoeng

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

hm, det var da rart. frakten har stemt med det som jeg får oppgitt på nettsiden når jeg har handla der hvertfall.. ville sendt en klage mail jeg hvis det plutselig ble 500,- dyrere enn oppgitt!

den Onykyo'n er ikke dum den, faktisk ingen dumme forslag i denne tråden. Denonen kommer vel kanskje litt til kort mot de andre enest. men hadde dette vært mitt valg ville jeg nok absolutt vurdert Pioneer VSX-1015, den har "alt" til en utrolig lav pris.

Lenke til kommentar
Hvis man bestiller reciever fra den svenske web-butikken, må man da betale mva på 25%? Isåfall blir det jo ganske dyrt. Dog ser det ikke slik ut på de innleggene jeg har lest nå. Hva blir frakten isåfall?

5124907[/snapback]

i sverige er det 20% moms, mens i norge er det 25% så du må bare betale 5% mere siden den svenske momsen blir trekt fra ved forsendelser ut av sverige. og når den norske krona står så sterket som den gjør nå til dags så blir det ikke så dyrt som du ser utifra regnestykket mitt. :)

når du bestiller så betaler du summen eksl moms der og da også får du de 25% i regning etterhvert. lite tips er å notere ned personnr i kommentar feltet eller no sånn i tillfelle. jeg opplevde engang at pakken ble stående en stund i tollen pga av mangel på personnr.. skjedde ikke noe mer enn at den ble litt forsinket da, men kjedelig nok det.

edit: for å regne ut så tar du bare summen på nettsiden eksl moms og regner om til NOK og plusser på 25%, her er en fin side for å regne om kursen.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp alle sammen. Hyggelig å se at det er flere som leser Ronja her (Phax :)) Jeg kommer mest sannsynlig til å gå for pioneer-en (Pioneer VSX-1015) som en av dere linket til. Den så veldig bra ut, samt hadde den støtte for surround, og den var THX verifisert. Jeg regner med at den fungerer bra til å høre musikk på. Gleder meg som en liten unge til å få tak i forsterkeren da dette blir mitt første ordentlige lydannlegg. Skal ved en senere annledning utvide med eventuelle bakhøytalere.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...