ilpostino Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Holder på å lage en databaseløsning for å registrere alle filmene jeg har foreløbig har jeg tatt med følgende data: - tittel - link (feks til imdb.com) - Skuespillere (opptill 5 stykk kan registreres per film) - resigør - lengde - sone - genre - om den er lånt ut eller ikke - bilde av poster/plakat - om filmen er vhs/dvd noen andre felter som dere ville tatt med? Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg ville ha tatt med: produsent -> Disney, Pixar osv Land Verdensdel Kommentar -> Kommentar, info om filmen Terningkast Hvem den er lånt ut til Periode den var lånt ut Språk Aldersgrense Priser ->Amanda, oskar osv Pris -> Hvor mye filem kostet Innkjøps dato Innspillings dato -> Når filmen ble produsert Utgivelse -> Når den ble gitt ut på DVD Dette er det jeg kommer på i farten som jeg ville ha tatt med, i tilleg til det du nevner. Uten å vite hvilket database nivå du er på så informerer jeg deg om at dette ikke er en tabell, men mange. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Anbefaler deg til å ta en kikk på DVD Profiler. Da får du sett hvordan en meget god databaseløsning er oppbygget. Og muligens gir deg mindre lyst til å lage en løsning selv... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jeg ville ha tatt med: produsent -> Disney, Pixar osv Land Verdensdel Kommentar -> Kommentar, info om filmen Terningkast Hvem den er lånt ut til Periode den var lånt ut Språk Aldersgrense Priser ->Amanda, oskar osv Pris -> Hvor mye filem kostet Innkjøps dato Innspillings dato -> Når filmen ble produsert Utgivelse -> Når den ble gitt ut på DVD Dette er det jeg kommer på i farten som jeg ville ha tatt med, i tilleg til det du nevner. Uten å vite hvilket database nivå du er på så informerer jeg deg om at dette ikke er en tabell, men mange. 5120454[/snapback] har foreløbig bare med to tabeller. en for selve filmen og en for de forskjellige genrene... blir nok aktuelt å utvide med flere tabeller hvis jeg tar med alt det... det er jo veldig greit å ha med mest mulig komplett.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Anbefaler deg til å ta en kikk på DVD Profiler. Da får du sett hvordan en meget god databaseløsning er oppbygget. Og muligens gir deg mindre lyst til å lage en løsning selv... 5120479[/snapback] gjør dette også for treningens skyld... på denne måten (og ved andre prosjekter) holder jeg kunnskapen iallefal litt ved like...) Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Med utgangspunkt i bare dine forslag ville jeg ha valgt følgende database struktur: Har ikke tenkt så mye igjennom utkastet så det kan helt sikkert forbedres. Orker ikke utdype valgene mine akkurat nå (klokka begynner å bli mye), men hvis du vil kan jeg gjøre det imorgen. Edit Glemte å utdye at dette ikke er en relasjonsmoidel, men et ER diagram. Derfor er det ingen relasjonsatruibitter i entitene (tabellene), og de må selvfølgelig tilføres før moddelen blir mulig å benytte. Endret 7. november 2005 av Fjoggs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå