Empire of the Sub Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hei! For ikke så lenge siden fikk jeg minne av en kamerat, han skulle oppgradere pcen og han trengte ikke den gamle rammen mer. Det var en "TwinMos PC2700 512MB" minne. Jeg har en helt lik en i pcen. Når jeg satt den i (etter en viss periode med kløning, pressing og knoting) fikk jeg den endelig i. Jeg starter pcen, og det "biipet" som alltid kommer kom ikke. Skjermen slår seg heller ikke på, og etter 10 sekunder med forundrighet lukter det svidd. Jeg slår av pcen med engang og selve TwinMos merket er nesten smeltet bort. Vil dere si at minnet er ødelagt da? Jeg har så inderlig lyst til å prøve igjen. Alt var fint med pcen når jeg tok den ut igjen, så det skader vel ikke å prøve ? Jeg må ha satt den i feil når jeg prøvde... Endret 8. november 2005 av jhj Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 trur ikke det går ann å sette en ram brikke i feil, du får den bare neddi en vei (den rette veien)......... du kan jo prøve på nytt så mange ganger du vil....men hvsit merket på brikken begynte å smelte, ville iallefall ikke jeg ha suttet brikken i maskinen min en gang til........ Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hadde vært bra med svar fra noen som hadde prøvd dette før... Men i.o.m at TwinMos 512MB er så billig nå, ser jeg en smartere versjon av det hele.. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Det står på hovedkortet mitt at det tåler er lagd for: PC1600 og PC2100. Jeg kjøpte pcen og fant et PC2700 minne i pcen? I så fall, det funker ihvertfall bra. jeg har kjøpt en til brikke av samme type, den vil vel funke ? Endret 8. november 2005 av jhj Lenke til kommentar
talgmar Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 den vil da kjøre på 2100. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Den vil da kjøre på høyest mulig, som da vil si 2100, i følge HKet Som da igjenn er veeeldig lavt. Men du taper på å kjøpe PC2700 minne, vist HKet tar bare 2100. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Spørsmålet er bare om det funker ? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Ja det funker, som sagt over så blir brikken automatisk satt ned. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Den vil da kjøre på høyest mulig, som da vil si 2100, i følge HKet Som da igjenn er veeeldig lavt. Men du taper på å kjøpe PC2700 minne, vist HKet tar bare 2100. 5122201[/snapback] Hm er det økonomsik du tenker, eller performance? ddr400 er de billigste 512 brikkene akkurat nå, og vist du ikke får noe forskjell i performance på å putte en ddr400 brikke vs ddr266, er det jo bare å kjøpe det billigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå