chr1st3r Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg en Amd Athlon64 3500+ boxed, men følger det ikke med noe goop...Skal det følge med?? Eller må jeg kjøpe goop ved siden av?? Men det er jo noe under kjøleren da, ligner på noe hvitt guffe under men det ligner jo ikke på goop. Kanskje det er goop-lag som sitter allerede på kjøleren?? Takker for svar!! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) nei det er ikkje goop under kjøleren.......(ops, sry før feil svar:P) å nei....tror ikke det følger med heller...... kjøp noe arctic silver 5 å klin på...det funker fett Endret 7. november 2005 av kt600 Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Joda, den hvite guggen som sitter der holder i massevis den, men hvis du først bestemmer deg for å svi av en hundrelapp på noe som kanskje senker tempen et par grader, må du for all del huske å ta av goopen som sitter på der fra før av, jeg henviser til starten av setningen, og konkluderer med at det hvite stoffet ER goop. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) oki, det kan brukes det som sitter på men det anbefales og kjøpe noe bedre hvis overklokking senere da... Takker for svar! Endret 7. november 2005 av chr1st3r Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 oki, men det er den typen du anbefaler, og er det den som leder best varme?? Hvilken butikk er det som selger dette, og hvor mye koster det?? Takker for svar! EDIT: var litt treig 5119859[/snapback] du fr kjøpt goop på de aller fleste nettbutikker, komplett.no, mpx.no, netshop.no osv, den du kjøper der er vel bedre enn den som følger med på kjøleren....tenker på arctic silver o.l...... Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Da har jeg konkludert med at det faktisk er goop under vifta og jeg kommer til å kjøpe noe bedre senere fordi jeg er pengelens etter å ha kjøpt ny pc. Men takk for respons Endret 7. november 2005 av chr1st3r Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 du fr kjøpt goop på de aller fleste nettbutikker, komplett.no, mpx.no, netshop.no osv, den du kjøper der er vel bedre enn den som følger med på kjøleren....tenker på arctic silver o.l...... Joda, den er bedre, men kun marginalt, en "vanlig" person merker ikke forskjell, og standard goop er nok ikke den store hemmeren når det kommer til overklokking heller. Men det er jo en prioriteringssak, personlig sverger jeg kun til AS5, men det er jo egentlig ganske unødvendig... Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Men hvor mange grader tror du blir forskjellen på en uklokket 3500+ i idle og load med standard og feks artic silver goop?? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 I "uoverklokket" tilstand, 2-5c kanskje. Men temperaturen er ikke ytelseshemmende før den faktisk får maskinen til å restarte. En 2GHz prosessor er ikke merkbart raskere ved 30c enn ved 50c for eksempel. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Ok så det er jo ikke så mye da.. Men blir ikke en cpu mindre stabil ved 50c? Merkelig, skulle egentlig tru det! Lenke til kommentar
ADT Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis CPU "sliter" ved 50c, er den i unormalt dårlig stand. AMD sier at maksimal operasjonstemperatur ligger rundt 80-tallet, og på de mobile prosessorene så mye som 100c. Så ta det helt med ro Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 ok, så det er ikke noe å være redd for om prosessoren kommer opp i 50c altså Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg har samme prosessor som deg. Og bruker artict silver 5, den har ikke senket tempen noe sammenlignet med standard pastaen. Tror det ble brukt litt for mye CPU'en min ligger på 30 grader idle @ Cool'n Quiet Jeg har hørt at AMD sier at CPU'ene deres er stabile helt til 65 grader Endret 10. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå