pusur6 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Heisann Jeg har problemer med og sette opp en Online FTP server.. så jeg lurte på om det er noen program jeg kan bruk til det.. som har tillatelse får anonyme brukere også! har prøvd: Serv-U (ville bære funke lokalt) og noe ant kødd... mvh Pusur6... Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vist du får en server til og funke lokalt så skal den funke utenfor nettverket ditt også med di rette "triksa". Har du feks. opnet port 21 (standar FTP port) i routeren og pekt den mot ip adressen til serveren? Hadde du klart og funnet frem til ett hus du viste kun husnummeret på men det var ikke nummer på ett eneste hus? Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Vist du får en server til og funke lokalt så skal den funke utenfor nettverket ditt også med di rette "triksa". Har du feks. opnet port 21 (standar FTP port) i routeren og pekt den mot ip adressen til serveren? Hadde du klart og funnet frem til ett hus du viste kun husnummeret på men det var ikke nummer på ett eneste hus? 5120742[/snapback] hmm. den routeren jeg har er det ikke mulighet og stille noe på... ''direkte til nette'' noe jeg fikk fra canal digital når jeg bestilte nette fra dem... Endret 8. november 2005 av pusur6 Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Som ftp program kan jeg anbefale www.guildftpd.com som er helt gratis! sjekk hva slags IP-adresse du får fra modemet ditt. start-kjør-cmd ipconfig /all Under lokal tilkobling, se etter ip-adresse. Hvis denne begynner på 10, 192.168 eller 172. har modemet ditt en integrert router, og du trenger å konfigurere routeren til å slippe gjennom trafikk til ftpserveren. Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vist du har router skal man da kunne opne porter.. Vet du hva det modemet/routeren du har heter.. Vist du ikke har router og ingen kommer seg inn via ip adressen din bør du kontakte kanal digital og høre med dem.. Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Vist du har router skal man da kunne opne porter..Vet du hva det modemet/routeren du har heter.. Vist du ikke har router og ingen kommer seg inn via ip adressen din bør du kontakte kanal digital og høre med dem.. 5121328[/snapback] Den heter Thomson... cable modem. resten har eg ikke anelser om.. tiligere inatt så prøvde jeg og lasta ned sånn Port scanner så scannet jeg port 21 så kom det opp at den va i bruk Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Som ftp program kan jeg anbefale www.guildftpd.com som er helt gratis!sjekk hva slags IP-adresse du får fra modemet ditt. start-kjør-cmd ipconfig /all Under lokal tilkobling, se etter ip-adresse. Hvis denne begynner på 10, 192.168 eller 172. har modemet ditt en integrert router, og du trenger å konfigurere routeren til å slippe gjennom trafikk til ftpserveren. 5121217[/snapback] Fikk port feilmelling når eg prøvde og koble opp server med det programme.. selvom eg har 62 i starten av ip'n Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Du kan ikke ha begge FTP serverene kjørende på 1 gang.. Emm.. Det ser ikke ut som du har router, har du internet delt på flere maskiner? Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Du kan ikke ha begge FTP serverene kjørende på 1 gang..Emm.. Det ser ikke ut som du har router, har du internet delt på flere maskiner? 5122603[/snapback] hmmm. har fådd d til no Endret 9. november 2005 av pusur6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå