Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor stor sikring til forsterker


Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 40 ampere sikring vil ryke hvis kretsen den står på bruker mer enn 40 amp med strøm uansett om det er 1 eller 2 sikriger der (eller for den saks skyld 8) så lenge de står på den samme kretsen. Hvis forsterkeren hadde hatt bruk for 80 amp ville sikkert produsenten brukt en større sikring istedenfor 2 små. Forøvrig er 80 ampere VELDIG mye strøm hvis dette brukes kontinuerlig...

Lenke til kommentar
En 40 ampere sikring vil ryke hvis kretsen den står på bruker mer enn 40 amp med strøm uansett om det er 1 eller 2 sikriger der (eller for den saks skyld 8) så lenge de står på den samme kretsen. Hvis forsterkeren hadde hatt bruk for 80 amp ville sikkert produsenten brukt en større sikring istedenfor 2 små. Forøvrig er 80 ampere VELDIG mye strøm hvis dette brukes kontinuerlig...

5119863[/snapback]

 

Det er sannsynlig at det her er snakk om 2 kretser som er sikret med 40A hver. Det er jo ikke noe poeng å sikre noe med 2 sikringer i serie. Så hvis du har 2 kretser som trekker 40A hver, da trenger du 80A til sammen. Det er ikke snakk om kontinuerlig strøm.

Lenke til kommentar

Da er vi enige :)

Men jeg har vært med på at forsterkere har 2 sikringer på samme krets (Phoenix Gold bruker dette). Årsaken til dette kan jeg ikke uttale meg om, men det kan jo være i tilfelle den ene ristes i stykker eller noe sånt :p

Uansett koster ikke en sikrig på 80 amp noe særlig mer for trådstarter enn en på 40. Det er sikringsholderen som er dyr.

Lenke til kommentar
Så bra ut for meg i alle fall.

Skjønte ikke helt hva du skal gjøre med bare det ene bassrøret uten noen andre "kassekomponenter", men regner med at du har en plan for dette.

 

Ellers må du bare huske på å finne et bra jordingspunkt da det er en ganske strømsulten forsterker du har valgt.

5120410[/snapback]

 

 

Har en subwoofer fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...