Comis Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Før du poster, så kommer jeg ikke til å kjøpe nytt hardware eller noe, jeg vil kun ha tilbake meldinger som hjelper på problemet, spørsmål om mer informasjon eller nærligende - ikke klaging, syting osv. Hardware som jeg har: Hovedkort: ASUS P5ND2-SLI DELUXE - Bios: 0708 Prosessor: Intel Pentium 4 3.2 GHz - 64-bit Socket 775 Skjermkort: NVIDIA GeForce 7800 GTX Software: OS: Windows XP Pro x64 Edition Drivere: nForce4 7.13 winxp64 international Beskrivelse: Hva som skjer er at windows starter å henger seg når lyd blir først spilt, så stoppet og så startet igjen, ikke som skifte sang men det som det ser ut til å være er når et program starter og stopper for å så starte igjen lyd avspilling. Da låser nesten maskinen seg og alt går seint (muse pekeren beveger seg hvert 4 sekund eller så). Jeg ser at prosessor bruken går til 50% men ser ingen ting i task manageren som bruker det. Når jeg stopper programmet så får jeg som regel tilbake "kontrollen" til maskinen, det har hent at jeg måtte starte og stoppe lyd i winamp for å bli kvit "laggen". Dette skjer på spill, jeg går inn i spillet og det funker greit i menyen, jeg går inn i spillet (hvor da ny lyd avspilling blir startet) og da låser/lagger maskinen. Hvis jeg starter å se en dvd i VLC media player (versjon 0.8.2), så er først lyden høy og skurret, selv på volum på høytalerene på ca. 1 % lyd styrke, da står lyd sporet på stereo - hvis jeg tar den på 5.1 lyd spor funker det igjen. Når startet det: Det startet for 1-2 dager siden. Det jeg kan huske jeg har gjort av updates på drivere er at jeg installerte "nForce4 7.13 winxp64 international" da jeg satt i en SATA harddisk for en uke siden eller så og den ikke fungerte uten nye drivere. Takker på forhånd for hjelp eller tips. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) I programmene dette gjelder, hva er brukt som audio output? DirectSound? I såfall, har du prøvet en annen output i f.eks WinAMP? Tenkte dette kanskje er en barnesykdom i DirectSound på X64-plattformen eller noe slikt. Endret 9. november 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå