Gå til innhold

Problemer med Lyd - Windows XP 64-bit

Anbefalte innlegg

Før du poster, så kommer jeg ikke til å kjøpe nytt hardware eller noe, jeg vil kun ha tilbake meldinger som hjelper på problemet, spørsmål om mer informasjon eller nærligende - ikke klaging, syting osv.

Hardware som jeg har:

Hovedkort: ASUS P5ND2-SLI DELUXE - Bios: 0708

Prosessor: Intel Pentium 4 3.2 GHz - 64-bit Socket 775

Skjermkort: NVIDIA GeForce 7800 GTX

Software:

Drivere: nForce4 7.13 winxp64 international

Beskrivelse:

Hva som skjer er at windows starter å henger seg når lyd blir først spilt, så stoppet og så startet igjen, ikke som skifte sang men det som det ser ut til å være er når et program starter og stopper for å så starte igjen lyd avspilling. Da låser nesten maskinen seg og alt går seint (muse pekeren beveger seg hvert 4 sekund eller så). Jeg ser at prosessor bruken går til 50% men ser ingen ting i task manageren som bruker det. Når jeg stopper programmet så får jeg som regel tilbake "kontrollen" til maskinen, det har hent at jeg måtte starte og stoppe lyd i winamp for å bli kvit "laggen".

Dette skjer på spill, jeg går inn i spillet og det funker greit i menyen, jeg går inn i spillet (hvor da ny lyd avspilling blir startet) og da låser/lagger maskinen.

Hvis jeg starter å se en dvd i VLC media player (versjon 0.8.2), så er først lyden høy og skurret, selv på volum på høytalerene på ca. 1 % lyd styrke, da står lyd sporet på stereo - hvis jeg tar den på 5.1 lyd spor funker det igjen.

Når startet det:

Det startet for 1-2 dager siden. Det jeg kan huske jeg har gjort av updates på drivere er at jeg installerte "nForce4 7.13 winxp64 international" da jeg satt i en SATA harddisk for en uke siden eller så og den ikke fungerte uten nye drivere.

Takker på forhånd for hjelp eller tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I programmene dette gjelder, hva er brukt som audio output? DirectSound?

I såfall, har du prøvet en annen output i f.eks WinAMP?

Tenkte dette kanskje er en barnesykdom i DirectSound på X64-plattformen eller noe slikt. :hmm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...