Gå til innhold

Oppgradere biosen i DOS

tha78

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en ny eier av DFI lanparty UT SLI-D og er egentlig supernoob når det gjelder HK. Sliter med innstalering av Windows. Første innstalasjon hadde jeg 2 stk gamle ram brikker i de gule slottene. Har skjønt at det var feil slott porter nå. Prøver nå på nytt igjen ved omplassering til de oransje. Windows innstalerte seg ferdig, men det var 2 korrupte filer( framedyn.dll og srclient.dll). Mulig dette skyldes windows cd'en. :hrm:

Uansett får jeg starta windows, men pc`en vil ikke la SP2 eller norton innstalleres.(alle nf4+div. drivere er da også lagt inn uten problemer) Får bare feilmld. om at det er et uopprettelig feil et sted.

Har skjønt at jeg må nok oppgradere BIOSen. I og med at jeg ikke har stabil windows vil jeg oppgradere gjennom DOS. Hvordan gjøres dette?

Livredd for å gjøre noe galt her. På forhand takk. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler sterkt på at BIOS skal forårsake slike problemer. Det er normalt sett ingen grunn til å oppdatere BIOS på nye HK.

5120249[/snapback]

Jepp dro ut den ene brikka og alt gikk som smurt da. Nå har jeg oppgradert biosen også. Så nå gjennstår det å se om alt fungerer stabilt med to gamle brikker. :hmm:

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at BIOS skal forårsake slike problemer. Det er normalt sett ingen grunn til å oppdatere BIOS på nye HK.

5120249[/snapback]

Jepp dro ut den ene brikka og alt gikk som smurt da. Nå har jeg oppgradert biosen også. Så nå gjennstår det å se om alt fungerer stabilt med to gamle brikker. :hmm:

5120665[/snapback]

Nei får blåskjerm med 2 brikker,men helt stabilt med 1. Noen som vet hva dette kan være? Betyr kanskje det at jeg ikke kan kjøre dualchannel lenger da :no:

Lenke til kommentar

RAM kan være vanskelig. Hører om folk som sverger på å kun bruke kvalitetsmerker (f.eks Kingston) da billigmerker gir problemer.

Det kan være forskjell i timingen, eller belastning på bussen, som gjør at det ikke virker med 2.

Noen PC produsenter anbefaler visse typer RAM og gir ingen garanti for andre typer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...