Gå til innhold

Hvor høyt kan jeg gå på FSBèn?


Anbefalte innlegg

Hei igjen...

 

Jeg er komplett amatør når det kommer til overklokking....

 

Visst jeg øker FSBèn, da øker jeg hastigheten på alt?! er dette bra for f.eks. RAMen, skjermkort osv??

Hvor høyt kan jeg gå da, før d blir farli? (Står nå på 100mhz = multiplier`n er 11)

 

Egentli ville jeg bare overklokke CPUèn, med å øke multiplier`n!..Kan man ikke gjøre dette på en DURON 1100mhz, på et ASUS A7V hovedkort?? Fant ikke noe slikt i biosen...Fant bare FSB...

 

Og til sist, hva er DRAM Frequency?

 

 

Tusen takk for all hjelp :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som lønner seg er å "låse" opp prosessoren ved å ta blyant-trikset på prosessoren.

 

Du finner en guide om det her på overklokking.no

 

Link:

http://www.overklokking.no/cpu/duron-tbird/index4.html

 

Kikk litt på den, lås opp prosessoren, øk multiplieren, og du overklokker bare prosessorens hastighet og ikke resten av systemet.

 

Hvis du ikke kan låse frekvensene på pci og agp portene da...

 

:smile:

Lenke til kommentar

Du kan godt bruke FSB til å overklokke. Har du A7V med mulighet for 266MHz prosessorer (dersom du har vifte på chipsettet så har du et slikt et) så anbefaler jeg å bruke FSB dersom både ram og skjermkort takler dette. Du vil få en økning på 11 MHz pr 1Mhz øknin på FSB.

 

Dersom du har ett av de gamle A7V med 100MHz FSB anbefaler jeg også å overklokke FSBen, men først så må du ta av kjøleribba på chipsettet ditt på hovedkortet (den grønne lille ribba) og legge kjølepasta imellom, eller aller helst kjøpe en liten kjøleribbe med vifte til chipsettet ditt (også med kjølepasta mellom). Du finner sikkert en på http://www.3dfxcool.no. Å øke FSB gir en mye bedre overall ytelsesøkning enn å øke multiplieren, og man slipper å hacke på prosessoren (selv om det i seg selv ikke er så vanskelig)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Siden du er nybegynner synes jeg også du burde gå for fsb overklokking, men dette gjelder jo selvfølgelig at du må litt dyr og bra ram(hører jeg noen si samsung?) slik at dette ikke hefter systemet. Men du kan også utføre blyanttrikset, dette er faktisk veldig enkelt, følg guiden nøye hvis det er første gang. Ellers vil jeg jo anbefale god kjøling og en tube artic silver 3 :smile:

 

Offtopic:

 

Låste opp en 2400+ i går hos en kompis ved å følge instruksjonene på overclockers.com, det ende nesten med død CPU det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at 106mhz FSB er d høyeste jeg kan ha...:sad: tror jeg...

 

 

Når jeg satt den på 107mhz låste QUAKE3 seg...Da jeg omsider kom ut var alt på skjermen MYE lysere enn d skal være.....Slo av maskina å satte den tilbake på 106mhz = alt in ordnung

 

 

Vil d si at jeg ikke klarer å presse mer enn 66extra mhz ut av CPUen(med FSB overklokking)???Eller var d helt tilfeldig at d låste seg??

 

Hva var isåfall grunnen, skjermkort?

Lenke til kommentar

Du har nok uflax og har sucky ram...

Jeg i mitt tilfelle har samme problem.. kjører jeg FSB på 107 blir rammen 142-143 Mhz.. og med den blandingen jeg har av ram så går ikke det så bra(låser seg i CS).

 

Har riktig nok Abit KT7.. men rammen er som regel det som stopper. Tror neppe at det er prosessoren din som stopper på en overklokking av 66Mhz.

Hvis du ikke har stil på volten på CPU så vil jeg anbefalle å skru opp den litt, og samtidig passe på tempen.

 

Jeg var så heldig at jeg fikk kjøpt meg en 128MB brikke twinmos med samsung chips på.. den rokker. Kan jo kjøre alt mulig slags aggresive instillinger på den og CAS 2 i tillegg.

 

Liksom Duronene min eier jo ikke hemninger :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...