Ultra_Fisk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Heisann, Er for dagen på utkikk etter en bærbar som skal kunne takle surfing ++, samt litt spilling. Prisen skal helst ligge nærme 10 000nkr Har derfor funnet frem følgende : *MPX Notebook KN1 - kr 11 990 -15.4” WXGA/PM740 1,73Ghz/1GB DDR2/100GB/GF6600 128/GBL/XPP LINK *Shg Note 8600 - kr 10 442 -Centrino 750 (1.866GHz - 533FSB), 1024MB DDR2-533, 80GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, DVD±RW, nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Card Reader LINK *Netshop 1559 - kr ca 10 500 -15" SXGA+/6600 m128MB/PM740 1,73/ 1024mb 533/60 gb sata LINK - Stiv pris? Forskjeller til 8600 ? -Shg , er vel litt tvilsome erfaringer med denne nettbutikken - Batteri er dårlig ? -Netshop har ikke på lager, og er kanskje litt vel "plast" ? - Bra batteri ? Gi meg tips og erfaringer folkens!!! HJELP MEG! er fryktelig usikker på bærbarpckjøp! Vil gjerne bestille asap! mvh Ultra Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har god erfaring med den nedgraderte versjonen av netshop 1559 (dvs jeg har 1557) Mye for pengene! Skal dog nevne et par ulemper; *skjermen går ned i tastaturet når du lukker den, noe som fører til merker i skjermen hvis du ikke har et ark, et mykt materiale, ect i mellom *De innebygde høytalerene er rett og slett elendige (mens med headsett eller høytalere utenom gir god lyd) *Skjermen har dårlig innsynsvinkel *Kanskje noe "plastikk-lock" men det er mest smak og behag karakter: 4+ Ps: Etter det jeg har lest på internett er Shg en veldig god og billig butikk å kjøpe bra. Ble faktisk kåret til månedens butikk av Hardware.no Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg er veldig utsikker selv, men fikk et lite tips om å titte på http://no.zepto.com/ Ganske gode tilbud der, og man kan konfigurere slik man vil ha det. Har du tatt en titt der? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ville også sjekket skjermene, selv synes jeg WXGA er for dårlig oppløsning. Mener at WSXGA skjerm er minstekravet på en 15.4" skjerm. Husk at du sitter nærmere skjermen på den bærbare, så du kan ikke sammenlikne direkte med hva du er vandt med fra stasjonære. XGA = 1280*800 WSXGA = 1680*1050 WUXGA = 1920*1200 Man kan alltid gå ned, selv om det er mest optimalt å kjøre på den oppløsningen skjermen er laget for når det kommer til LCD. Ingenting er verre enn en bærbar med en elendig skjerm, så vær kresen/nøye her og helst prøvd(om du har mulighet) i en lokal PC sjappe. sjekk også dell.no og Dell Inspiron 6000, ulempen er kanskje at den ikke har det råeste skjermkortet, men du må nesten vurdere hva du selv har brukt for. 6600 GO er vel heller ikke noe ultimat gamingkort. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Tipset er å velge "1-Year Collect and Return service [trekk fra 2 000,00 kr] ", da dette strengt er hva du har brukt for. Du har sef vanlig reklamasjonsrett uansett. Endret 7. november 2005 av kindings Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 radeon 300x blir for svakt, så inspiron 6000 faller bort ! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 ELLER DENNE ? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Ultra_Fisk skrev: ELLER DENNE ? 5122375[/snapback] Husk at prisene hos Zepto er uten mva, men synes uansett WXGA gir en relativt lav oppløsning, men det er som sagt smak og behag.. Dvs bare den eller har gode egenskaper. Du kan lett få en skjerm som "lag'er" såpass mye at skjermkortet er bortkastet i den forstand at skjermen ikke egner seg til spilling. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Zepto'en er på tilbud til ca 12k inkl ! Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 kindings skrev: XGA = 1280*800WSXGA = 1680*1050 WUXGA = 1920*1200 WXGA = 1280*800 XGA=1024*768 Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 hold dere til topicen, værsåsnill! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Flere forslag ? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Ingen bumping vær så snill. Det er stort sett ikke flere modeller å velge mellom til den prisen, vil jeg si. Du har 3 ganske gode forslag. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Grunnen til at jeg kanskje bumper denne tråden, er at jeg ikke har fått noen skikklige svar enda! shg er jo my billigere enn de andre, men hvorfor ? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Og bumping er som kjent ulovlig, hvis det ikke har gått minst 24 timer. Les reglene du. SHG er vel billigere fordi de holder til i Danmark. Bare se på itbutikken, de har stort sett lave priser de også, og de holder til i Danmark. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Jeg har lest reglene og er klar over dette. Denne topicen er vel heller ikke bumpet noe videre, men hvis du vil fortsette diskusjon kan vi ta det over PM, for jeg har pent spurt om samtlige innlegg kan holde seg on-topic. Ja, SHG ligger i danmark, men jeg spurte heller ikke hvor de lå. Jeg spurte etter gunnen til at de legger seg såpass mye under de andre i pris, tror nemlig at dette har med noe annet en beliggenhet. Feks dårlig kabinett osv! Beklager hvis jeg er sur og grinete Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Daaah. Jeg vet at du ikke spurte om hvor de lå hen. Hvis du tenker deg litt om så var det en grunn til at jeg nevnte Danmark. Bare se på ITbutikken. De har samme produkter som mange nettbutikker i Norge, bærbare også, og de er ikke billigere fordi de bruker dårligere kabinett. Se på pyton, dinpc, shg og whitebox. De har noen bærbare som er identiske, åssen kan du da tro at kanskje shg bruker dårligere kabinett når de er identiske? Så hvis du tror at prisene er lave fordi shg har dårligere produkter så tar du nok feil. Når det gjelder bumpen, jeg står på mitt. Se nøye på det så skjønner du hva jeg mener. Ellers er jeg ferdig med akkurat den saken. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Det er jo påpekt av ganske mange at pcene som er bygd på aopen-pcen, har et mye svakere og mindre stivt kabinett enn feks Ibm, acer etc. ? Grunnen til at jeg lagde denne tråden var for at jeg skulle få vite nettopp ting som at Pyton(feks) bygger på samme kabinett som SHG(noe jeg ikke visste fra før). Ang bumpen så har vi forskjellige meninger, jeg mente det ikke som noen bump og ser heller ikke på det som noen bump. Dere som har _personlige_ erfaringer med noen av de overstående bærbare, værsåsnill å gi meg en pekepinn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå