Gaardon Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har hørt av linux brukere at ingen linux versjoner er spesielt egnet for spill. jeg har tenk å bytte fra windows til linux. jeg bruker pc til å spille å høre musikk. hvilket linux passer best for meg? Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Tror ikke du burde bytte til linux hvis du har planer om å spille spill ihvertfall. Blir som i forhold til mac og spilling, utrolig lite som støtter det. Wow fikk muligens en linux-fix for ett par måneder tilbake, og det er jo helt nytt... Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 spiller ikke så mye. vil bare vite hvilket linux som passer best Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 hva skal du med linux om du bare skal spille? om spill er hovedfokus, men du samtidig vil teste linux er en LIVE-CD et godt valg .. (sjekk ubuntu) litt siden kan du installere linux ved siden av windows slik at du kan velge mellom linux og windows i oppstarten Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 skal bruke mest til musikk å litt nettverk. men jeg liker å ha muligheten til å spille Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Da kan du vel velge hvilken "linux" som helst. Fordelen med at fler og fler går over til Linux er jo at spillutviklerne før eller siden også må tilrettelegge sine produkter for denne plattformen. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 ok skjønner hva du mener. så alle linux versjoner fungerer like bra på spill Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) avspilling av musikk og slikt er 0 problem under linux .. men det er dette med spill; du må tenke på det at det er et begrenset antall spill som fungerer under linux: * Doom 3 * Quake 3 * Unreal Tournament 2004 ..men så kan du kjøre Wine eller Cedega og få tilgang til flere .. f.eks. WoW .. edit: bare husk at emulering ikke altid er like lett/bra som det å kunne kjøre spillet/programmet «native», og at det da ikke er noen vits å gå over til linux om det er spill som er hovedfokuset (siden windows også kan spille musikk; du taper m.a.o. på det) hvilke(t) spill er du ute etter? Endret 7. november 2005 av dayslepr Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 warcraft 3 cs 1.6 age of mythology red alert 2 og battlefield 2 Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvorvidt alle distroer er like bra/dårlige på spill vet jeg ikke, men når det gjelder musikk/nettverk tror jeg det er ganske hipp som happ:) Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Warcraft 3 fungerer bra under Wine .. CS mener jeg også fungerer, under Wine de andre tror jeg ikke fungerer noe særlig, hverken under Wine eller Cedega .. muligens fungerer RA2, delvis sats på en Live CD først, og siden et oppsett der du kan velge mellom Linux og Windows under oppstart ... om du er avhengig av disse spillene edit: både Live-cd og install-cd av ubuntu finner du v.h.a. google .. og hvordan man setter opp multiboot (v.h.a. install-cd'en) står beskrevet her: http://nostdal.org/wiki/index.php/Installering_av_Ubuntu Endret 7. november 2005 av dayslepr Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Liste over spill Cedega støtter... men spillene funker nok best i Windows i de fleste om ikke alle tilfeller... her er en liste: http://transgaming.org/gamesdb/ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ikke glem Quake 4, som vil fungere på akkurat samme måte som Doom 3. Hvilken linux-distro du velger, er helt likegyldig. Men jeg ville valgt en rask linux-distro. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 jeg har trådløst nettverk er det noen spesiel type linux jeg bør styre unna? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Nei, enten funker det tråløse kortet på alle eller ingen distroer(hvilket kort har du). Men det kan være litt forskjell på om det er lett eller vanskelig å sette opp. Etter hva jeg mener burde du prøve Ubuntu, der fungerer det meste ut av boksen, og mange trådløse netverkskort fungerer uten videre!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå