Tåkelys Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Har to SATA disker(Seagate). En på 160GB og en på 200GB. Når jeg skal overføre mange store filer mellom diskene, varierer tiden fra 2-3 minutter og opp til 70-80 minutter, avhengig om jeg gjør noe annet, som å åpne IE, sjekke mail og slikt. Virker som hele maskinen blir treg. Har kjørt Feilsøking og defragmentert diskene, uten at det hjelper noe. Så nå lurer jeg på om noen har peiling på hva det kan være som gjør filoverføring mellom diskene så tregt. Har også sjekket i bios at de står på udma eller hva det heter. Endret 7. november 2005 av Cola-boks Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvis du flytter flere store filer SAMTIDIG, vil overføringen kunne bli svært så treg. Prøv å flytte bare EN stor fil av gangen. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Sjekk om diskene er satt til DMA. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 En ny defragmentering + at jeg satte til udma5 i bios hjalp en del. Ble mye raskere overføring nå. Viste seg også at det var noe cluster feil på den ene disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå