Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem+Router og start.no kommer seg ikke på nett

Anbefalte innlegg

God kveld alle hjelpsomme sjeler :)

Montøren var tidligere i dag oppe hos besteforeldrene mine og koblet han opp mot sentralen, og jeg skulle komme opp å se til at alt funket.

Men det gjorde det ikke. Han kom seg ikke på nett, alle instilliingene jeg fikk beskjed om å skrive inn av start.no var i alle fall skrivd inn.

Det er denne routeren+modemet. Vet ikke om det er noen "sjulte" instillinger jeg må skrive inn på den?

Start.no sa at de skulle sende en ny montør opp til sentralen i morgen, for å se om han andre har gjort noe feil, men det kan være at det fortsatt ikke virker når han har vært der så jeg spør her om dere har noen erfaringer.

Legger ved et screenshot av instillingene for routeren, som dere ser står det DISCONNECTED der, og når jeg trykker connect bare forblir den disconnected. :(

post-36642-1131383922_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jeg oppdatere i morgen, er vel bare å laste ned fra 3com sida og finne gå inn i routerinstillingene og laste de opp. Er det stor sjans for at det går galt?

Er ikke 100% sikker, men sync den blinker noen ganger tror jeg.

Online lyser ikke, men det sa hun fra start.no at den burte gjøre.

Lenke til kommentar

Nå skjedde det noe her.

Jeg skrev inn brukernavnet og passordet til bestefaren min i våre instillinger, og da funka alt greit. 2mbit og START NETWORKS på ipadresse.no.

Så det kan bety to ting: 1. At det var noe med telenor som hadde kobla feil, og at det funker nå. 2. At modemet+routeren er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...