AiKi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Sendte inn mobilen min her forleden. Skule få en ny software på den, hadde hørt mye om at den var bedre etc. Sendte den inn til Zodiac, servicesenteret, med frankert konvolutt som jeg hadde fått på etterspørsel fra de. Skulle få den igjen etter ca. to uker. Greit nok. Det gikk to uker, og ingen mobil. Sendte mail, og fikk vite at, jo, den var sendt. For en uke siden... Fikk sporingsnummeret til pakken, viste seg at den ikke hadde kommet lengre enn til terminalen i Oslo. Mail til Posten. Trenger info om pakken etc. Mail til Zodiac. Fikk info. Mail til Posten. Stille i en uke. Sender en ny klage til Posten. Intet svar på et par dager. Mail til Zodiac. Ikke hørt noe, vet ikke sikkert med hensyn til erstatning etc. Så det endelige spørsmålet: En pakke som er blitt borte mens Posten hadde ansvaret, hva slags erstatning blir det? Pakken var av type Bedriftspakke, dør-til-dør (og den er vel forsikret?). Får jeg da en ny mobil, eller kontant erstatning (som jeg ville foretrukket). Evt. kompensasjon for å vente i to uker +? Mobilen kostet tross alt endel, og vil ha den tilbake så fort som mulig, er dritt å bruke den gamle... Noen som kan svare meg på noe av dette? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvis ikke avsender har tegnet forsikring for pakken, følger erstatningen Lov om vegfraktavtaler. Det vil i praksis si at man vil få 17 SDR pr. kg. En SDR er 10 kroner. Forsikringen koster 0,3% av forsikringssummen, minimum 30 kroner. Uansett, så er det vel avsender sitt ansvar hvis ikke jeg tar helt feil. Endret 7. november 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 haha kjipt hvis du får 40 spenn lissom... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Den ble sendt i konvolutt, så det blir 17,5 kr... Får håpe og be, kjipt når man ikke har så altfor mye penger... Endret 7. november 2005 av kjehaako Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Gjør oppmerksom på at 17 SDR pr. kg gjelder for bedriftspakke og servicepakke. Norgespakke og bedriftspakke ekspress er forsikkret for inntil henholdsvis 10.000 og 50.000 kroner. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Den ble sendt i konvolutt, så det blir 17,5 kr... 5118976[/snapback] nesten råd til både en brus og snickers... ikke så dumt det da Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Takk for dine hjelpende kommentarer Propaganda Hm, ikke forsikret.... Skal bemerke det for Zodiac. Neste gang drar jeg inn til Oslo og betaler en slant for å få den ferdig iløpet av dagen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Som sagt, så tror jeg at det er avsender sitt problem at den ikke var forsikret. Du skal ha ny telefon av Zodiak. Men jeg er litt usikker. Ørjan... Endret 8. november 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Takker! Får vente og se.... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Takk for dine hjelpende kommentarer Propaganda 5120110[/snapback] no problemo .... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Den ble sendt i konvolutt, så det blir 17,5 kr...Får håpe og be, kjipt når man ikke har så altfor mye penger... 5118976[/snapback] Den er forsikret for ca 1800 dersom ikke ekstra forsikring er valgt. Men tror egenandelen er på 300, så i praksis blir vel forsikringen på 1500,- Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Takk igjen! 1500kr er en OK erstatning. Håper jeg slipper unna med å få kun pengene igjen. Skal kjøpe en annen modell. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 bare spørsmål; anbefalte forhandler å sende den til dem? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Spurte ikke forhandler. Siden jeg er et stykke utenfor Oslo, og MPX er i sandefjord elns, så ville jeg ikke vente lenger enn nødvendig, derfor sendte jeg rett til servicesenteret. Fikk et brev fra Posten for to dager siden, måtte krysse av for at jeg ikke hadde mottatt pakken. Har ikke hørt noe enda Endret 11. november 2005 av kjehaako Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Den ble sendt i konvolutt, så det blir 17,5 kr...Får håpe og be, kjipt når man ikke har så altfor mye penger... 5118976[/snapback] Den er forsikret for ca 1800 dersom ikke ekstra forsikring er valgt. Men tror egenandelen er på 300, så i praksis blir vel forsikringen på 1500,- 5134943[/snapback] Hvem har forsikret pakken for 1800? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå