Gå til innhold

AMD64 spill-pc. Passer komponentene sammen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe ny PC ettersom mitt AGP-skjermkort nettop tok kvelden og jeg ikke vil kjøpe nytt. Har funnet ut sånn ca. hva jeg har lyst på men trenger litt hjelp av dere for å sjekke om disse komponentene faktisk passer sammen. Litt dumt å drite seg ut med å bestille feil komponenter.

Systemet:

Prosessor:

AMD Athlon64 3800+

Eventuelt en AMD Athlon 64 X2 3800+

Hovedkort:

ASUS A8N-SLI

Ram:

GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024)

Skjermkort:

ASUS EN7800GTX/2DHTV/256M

Harddisk:

Maxtor MaXLine Plus II 250 GB S-ATA - 850 kr hos DAtabutikken

Strømforsyning:

bZerk, 500W, Aluminium, 20/24pin, Sort

Har lurt litt på POV sitt 7800GTX og men har ikke hørt noe serlig om POV. Noen som har noe å si om dette?

Hva syns dere om systemet ellers?Dere kan og legge til forslag til hva dere mener er bedre. Håper at prisen ikke skal overstige 10 000. Skal ha kabinett og utenom.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra oppsett i mine øyner ;) du kan kjøpe et 7800GT og overklokke det til GTX hastigheter, dermed sparer du allerede inn 1k på bare det. X2 3800+ er en veldig bra prosessor, som passer bra til spill og er konge på multitasking, så det spørs litt hva du har tenkt å bruke maskinen til. hvis det kun er gaming og litt multitasking, så kan du like så gjerne gå for en 3700+ med 1mb cache, framfor 3800+ som er dyrere og kun har halvparten av L2 cachen. er ikke så stor fan av Maxtor, har hatt det ett par ganger og dem bråker og uler for mye. Kjøp Samsung diskene som er de roligste på markedet, og i tillegg yter svært bra og utvikler svært lite varme. Ellers Hitachi diskene, som er de RASKESTE på markedet når det gjelder S-ata disker, utenom Raptor diskene da. Men Hitachi diskene slår faktsk Raptor diskene på en del av testene, så jeg ville vurdert dem også! B-Zerk strømforsynern er bra den!og leverer det den lover, men bråker kanskje litt, så enten Fortron/source, Mist evnt. Hiper er å foretrekke hvis du bryr deg om støy. Misten er favoritten her da ;)

POV lager bra skjermkort dem. Det at dem er billigere enn andre er fordi dem har litt liten bundle, men ytelsen er like bra som dem andre, med unntaken av XFX som klokker kortene sine høyere ved standard. Asus lager de roligste skjermkortene når det kommer til Geforce 7 serien. Beklager hvis denne posten ble litt lang, men håper den hjalp deg litt =)

Lenke til kommentar
er ikke så stor fan av Maxtor, har hatt det ett par ganger og dem bråker og uler for mye. Kjøp Samsung diskene som er de roligste på markedet, og i tillegg yter svært bra og utvikler svært lite varme.

5120470[/snapback]

Nyere Maxtor-disker (Maxline II) er ikke særlig problematisk, har både disker fra denne serien, og gamle diamondmax 9, gamle DM9 bråker som juling og er like varme som kokeplater, men nyere er mye bedre. Har bare gode erfaringer med Maxtor :)

Du bør dog kjøle dem, men det bør du med alle disker ;)

Lenke til kommentar
Veldig bra oppsett i mine øyner ;) du kan kjøpe et 7800GT og overklokke det til GTX hastigheter, dermed sparer du allerede inn 1k på bare det. X2 3800+ er en veldig bra prosessor, som passer bra til spill og er konge på multitasking, så det spørs litt hva du har tenkt å bruke maskinen til. hvis det kun er gaming og litt multitasking, så kan du like så gjerne gå for en 3700+ med 1mb cache, framfor 3800+ som er dyrere og kun har halvparten av L2 cachen. er ikke så stor fan av Maxtor, har hatt det ett par ganger og dem bråker og uler for mye. Kjøp Samsung diskene som er de roligste på markedet, og i tillegg yter svært bra og utvikler svært lite varme. Ellers Hitachi diskene, som er de RASKESTE på markedet når det gjelder S-ata disker, utenom Raptor diskene da. Men Hitachi diskene slår faktsk Raptor diskene på en del av testene, så jeg ville vurdert dem også! B-Zerk strømforsynern er bra den!og leverer det den lover, men bråker kanskje litt, så enten Fortron/source, Mist evnt. Hiper er å foretrekke hvis du bryr deg om støy. Misten er favoritten her da ;)

POV lager bra skjermkort dem. Det at dem er billigere enn andre er fordi dem har litt liten bundle, men ytelsen er like bra som dem andre, med unntaken av XFX som klokker kortene sine høyere ved standard. Asus lager de roligste skjermkortene når det kommer til Geforce 7 serien. Beklager hvis denne posten ble litt lang, men håper den hjalp deg litt =)

5120470[/snapback]

Posten hjalp megamye den! Da vet jeg at jeg kan kjøpe dette her uten å drite meg ut som verst. Hørt noe om Geil minne før foresten? Hva syns du/dere om det?

Endret av Øssa
Lenke til kommentar

Geil er kjent for å lage supre minne brikker! så dem er i toppen sammen med OCZ CORSAIR og ikke minst MUSHKIN som ikke finnes her i landet da. De brikkene du linker til er helt brukbare, men til overklokking bør du kanskje få tak i bedre minne brikker som feks corsair 3200C2 evnt Geil Ultra X

Lenke til kommentar

Prøver å holde meg litt i skinnet. Derfor jeg ikke har valgt så dyr ram. Skal nok ikke klokke noe serlig på en stund da dette oppsettet klarer de fleste spill mer enn flytende uansett. Så vi får se når pc-en blir litt eldre. Fikk litt skrekken nettop da jeg ødela skjermkortet grunnet litt for mye fikling :)

Lenke til kommentar

kjipern da :O hadde du ikke agp lås på det gamle hket ? tror uansett at du kommer til å bli storfornøyd med dette nye oppsettet. for det er virkelig et oppsett som kicker litt ass ;) og hvis du ikke skal bruke den til oc så er det lite vits med dyre minne brikker -mye bedre med mer ram da med tanke på nyere spill =)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
kjipern da :O hadde du ikke agp lås på det gamle hket regner jeg med ? tror uansett at du kommer til å bli storfornøyd med dette nye oppsettet. for det er virkelig et oppsett som kicker litt ass ;)

5120655[/snapback]

Ver egentlig ikke grunnet klokking at skjerkortet røyk. Sku sette på en CPU-kjøler på skjerkortet, Ble et uheldig offer for statisk elektrisitet. Det er ivertfall min teori. Ingenting ellers som kunne ha skadet kortet. Kan lese om det her.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar
kjipern da :O hadde du ikke agp lås på det gamle hket regner jeg med ? tror uansett at du kommer til å bli storfornøyd med dette nye oppsettet. for det er virkelig et oppsett som kicker litt ass ;)

5120655[/snapback]

Ver egentlig ikke grunnet klokking at skjerkortet røyk. Sku sette på en CPU-kjøler på skjerkortet, Ble et uheldig offer for statisk elektrisitet. Det er ivertfall min teori. Ingenting ellers som kunne ha skadet kortet. Kan lese om det her.

5120670[/snapback]

Skulle du sette på en CPU kjøler på en GPU? ;P

Høres ikke så stabilt ut :)

Veldig gode forslag her :)

Gå for Ducmaster sitt ;)

:thumbup:

Lenke til kommentar

som nevnt tidligere(ikke i tråden, men på msn)

ASUS A8N32-SLI Deluxe

evt

ASUS A8N-SLI Premium

hvis du har råd! :yes:

kom gjerne med feedback ang disse to, men skulle mene det førstnevnte kommer til å holde en god stund, kanskje til og med så lenge at du kan oppgradere cpu etterhvert!? :)

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Sleng på et lydkort også. Lyden suger på  ASUS A8N-SLI hk.

5122314[/snapback]

Har lydkort fra før som står i pc-en jeg bruker nå :)

[Ja, kanskje det. Går kanskje for premium versjonen da denne har passiv kjøling. vert å bruke 400 kr ekstra hvis kortet ikke bråker i det hele tatt.

5122248[/snapback]

Er passiv kjøling på ASUS A8N32-SLI Deluxe men det koster jo mer.

Link her

5122388[/snapback]

Vet det koster litt mer. Tror det er en 350 kr i prisforskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...