Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XP i nettverk; krever passord for share tilgang samme hva

Anbefalte innlegg

Heisann. Sharing i XP har tidligere funka veldig bra Men, noen problemer førte til krav om formatering. Etter formateringen har ikke sharing fungert. Det funker, sånn passe, men BARE med Administrator brukeren.

Jeg HAR enabla guest, og disablet "Simple Sharing"

Har XP PRO. Sharing rettigheter er OK, samme med NTFS spesifike rettigheter.

-- I think, Therefore I am crazy! -- The means justify the end! --

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----

d+s+++:---a?C++LPW+Nw++++M++PS--Y--PGP--t++5++++X-R+++tv-b+++DI++h++r%!y

------END GEEK CODE BLOCK------

[ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-08-27 00:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPX/SPX er lagt til. Kommunikasjon mot PC funker fint, MEN, jeg blir spurt om passord ved forsøk på "logon". Som sagt fungerer fildeling fra min maskin KUN hvis det er Administrator brukeren som logger på. Guest kontoen er aktivert, og har iokke noe passord, men likevel kommer man ikke inn på min PC om man skriver inn Guest som brukernavn. Man kan heller ikke logge på med et hvilket som helst annet navn enn Administrator. Dette til tross for rettigheter som er satt på de respektive shares.

Tidligere har jeg hatt lignende problemer grunnet en protokoll jeg la til for å sikre kommunikasjon for Basilisk II (emulator) over nettverket, men denne protokollen er nå så langt ute av systemet som det er mulig. HDen er formatert tilogmed, så...

Har gått igjennom policy packagen, men ikke funnet noe som skulle tilsi at nettverket krever en pålogg. Mulig jeg har missa noe der, da men...

[ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-08-28 19:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 19:28, JunkHead skrev:

På CDen til Win2k og eller Til WinXP finnes det en mappe der det ligger en fil som heter DSclient eller noe sånt. Installer denne på win9x maskinene, for kompabilitet med de andre. kanskje dette hjelper??

Lykke til
:eek:

P.K

Hmmm. Takk for den, men jeg fant problemet....

Det er ved det enkleste man faller/snubler/bommer;

Brukerkontoen i bruk på 98 maskinen hadde et annet passord enn en konto ved samme navn på XP boksen.

Skifta passord, testet, OK...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...