Gå til innhold

Drivere til Mobility X700?


fUsiOn

Anbefalte innlegg

Jeg driver å leiter etter bra drivere til min bærbare, FS Amilo A1667G, men ser ikke ut til å finne den driveren jeg vil ha. Greit, jeg kan bruke Omega-driveren, men denne har ikke den PowerPlay-funskjonen, som kunne vært kjekk å ha når jeg ser film eller jobber uten strøm tilkoblet.

 

Vet at jeg kan bruke ATI Tray tool som følger med Omega driveren, men er på utkikk etter noe annet.

 

Prøvd å laste ned Catalyst for notebooks på ATI siden, men når jeg laster ned den "sjekke-om-du-har-det-som-skal-til"-filen, så sier den at jeg ikke kan bruke driveren, så den gidder ikke laste den ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kontakte support, det var ikke drivernedlastning for din pc på http://www.fujitsu-siemens.no/support/helpdesk.html

 

Eller så må du først finne ut hva slags maskinvare som er på din laptop og søke etter drivere for disse. Bruk everest som hjelpemiddel for å finne ut maskinvare. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1〈=en

 

Hvis det er drivere som er vanskelig å finne kan du registrere deg på

www.driversguide.com

 

Edit: så ikke på overskriften..

 

Har du prøvd ati uninstall og i tillegg fjernet ati registeroppføringer og deretter prøvd å installere driverpakken på nytt??

Endret av thomas111
Lenke til kommentar

Produsenten tilpasser jo driveren til PC'n slik at den kan yte optimalt. I 3Dmark får jeg mer poeng med driveren som fulgte med enn med f.eks Omega eller DNA. Men driveren som fulgte med PC'n er litt gammel og inneholder bugs på enkelte spill. F.eks får ikke spilt Black & White 2 med driveren som fulgte med. Kommer bare en heftig bluescreen..

 

 

Noen flere som har problemer med å få opp Powerplay funksjonen?

Lenke til kommentar
Last ned vanlig catalyst driver.  Så går du til www.driverheaven.net/patje

 

Her finner du en mod du kan modde catalyst driveren så den funker på alle mobility radeon kort.  Funker utrolig fett spør du meg.

5132857[/snapback]

 

Ok. Men hvordan er ytelsen i forhold til de driverne som kom forhåndsinstallert? Jeg er på jakt etter driveren som gir mest mulig ytelse.

Lenke til kommentar

Tror ikke forskjell i ytelsen endrer så drastisk at du vil meker det så veldig. Mellom DNA, Omega, FS drivere og Catalyst Mobility driverene så var kanskje den største forskjellen på 200 poeng i 3Dmark01... Fikk mest poeng med FS driveren og Catalyst driveren. Hvilken virkning disse har på spill har jeg ikke testet, men ferdig installerte drivere pleier ikke å være helt up to date, så de kan ha problemer med bus osv når det gjelder nye spill.

Lenke til kommentar

jeg har en FS amilo1437G bærbar med samme kort som deg X700.

 

Jeg klarer heller ikke finne noen ATI powerplay funskjon på avanserte skjerminnstillinger, har leitet og leitet. :hmm:

 

Prøvde å innstallere Omegadriverne på min bærbare, gikk opp 70 poeng i 3dmark05. Men mistet powerplay funskjon og kortet gikk på full rulle hele tiden.

 

Jeg ga til slutt faen i alle andre drivere, og reinnstallerte den orginale ATI driveren som fulgte med maskina.

Lenke til kommentar
jeg har en FS amilo1437G bærbar med samme kort som deg X700.

 

Jeg klarer heller ikke finne noen ATI powerplay funskjon på avanserte skjerminnstillinger, har leitet og leitet.  :hmm:

 

Prøvde å innstallere Omegadriverne på min bærbare, gikk opp 70 poeng i 3dmark05. Men mistet powerplay funskjon og kortet gikk på full rulle hele tiden.

 

Jeg ga til slutt faen i alle andre drivere, og reinnstallerte den orginale ATI driveren som fulgte med maskina.

5136929[/snapback]

 

Jeg har og den maskinen, men har ikke noen Powerplay funksjon. Vet du nøyaktig hvilken driverversjon du har? Jeg har 6.14.10.6543.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...