Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leser både titt og ofte at folk snakker om siden ok.no her på forumet. Hvorfor jeg finner dette rart, skal jeg komme tilbake til.. først vil jeg komme med noen eksempler:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=34923&forum=15

Quote:

Den 2002-08-24 09:16, TCK skrev:

Det hadde jo vert veldig kult med ein cola box kjøler... Men hvor får eg kjøpt eit billig peltier?? Eg kan godt vente 10-15 min for å få ein kald cola eg! Når eg er på LAN så går tiden veldig fort! Noen som nevnte at eg burde ha kjøling på selve peltieren! Stemmer dette?? Eg syns dette hadde vert eit bra prosjekt for
OK.no gjengen
. Noen som kan forklare i detalj hvordan eg kan lage ein slik kjøler?? Hvordan kobler eg til strøm? Må eg bruke strømforsyninga på pc'en??

Veldig mange spørsmål her, men håper at noen kan svare meg.

Videre har jeg funnet:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=47689&forum=13

Quote:

Den 2002-08-24 08:35, fat_guy skrev:

hvis du har hatt maskinen lenge (ogeller at det ikke har skjedd før) kan du kanskje løse probleme ved å rengjøre maskin for støv. (hvis jeg ikke husker feil så er det en guide på
ok.no
et sted)

Nå har det seg sånn at jeg fikk meg til å besøkte ok.no, og det som møtte mine lyseblå var mer enn overraskende. Ok.no viste seg å være en frisørsalong! Jøss, tenkte jeg, dette må være en klekkelig inside joke! Å bli møtt av blonde ansikter når man ser etter en pc-guide er jo ikke det man venter. MEN, det ligger mer under (som kanskje et fåtall her vet...). Hvis man ser på "om oss", finner man at det brukes et underforstått språk som følgende:

Quote:

Vil du vite litt om oss?

I løpet av 11 år er vi blitt en mellomstor bedrift med ca. 20 medarbeidere. Vår profil er å holde en høy faglig standard. Vi legger stor vekt på å ha faglærte frisører, og er også godkjent som lærebedrift. Vår brede bransjeerfaring over ca. 30 år spenner fra undervisning i videregående skole, kursinstruktører i inn- og utland, konkurransefrisering, laug- og fylkesforeningsarbeid, sensor i prøvenemnd og opplæringsansvar i bedrifter. Vi er også medansvarlig for utforming av læremidler til den videregående skole.

Svennebrev og mesterbrev står høyt hos oss. Vi er stolte over vårt håndverk!

Alt dette passer jo inn i datafaget, bortsett fra kodeordet "frisører" som selvfølgelig betyr "de som fikser sakene". På samme måte som frisører prøver ut nye hårfasonger og underviser om det, driver de på ok.no og prøver ut nye hardware løsninger.

Lenger nede kan man lese:

Quote:

Du er alltid velkommen innom for en "hårprat" eller å ta en titt i våre kataloger og journaler.

Her bruker de naturligvis hermetegn.. det kan kanskje virke litt for "direkte" akkurat her.

Quote:

Vær velkommen som en O.K. - Kunde du også!

Det er vi som har ideene for ditt hår!!!

Underforstått PC selvfølgelig (hehe). :smile:

Det er kanskje ikke så lett å forsto "hårkodeksen" :wink: i begynnelsen, men etter litt står det nærmest svart på hvitt! Hehe, dere lurte meg også en stund, men jeg fant ut av det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...