Gå til innhold

Family Guy - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Og det er din mening.

Hvems skulle det ellers være? :dontgetit:

Det er greit å komme med gyldig kritikk av Family Guy i denne tråden håper jeg? Eller er det kun for tilbeding? Det er jo ikke bare jeg som har lignende kritikk, for å si det sånn heller. Så selv om det er min mening er det jo flere som deler den:

The series has frequently been criticized for using story premises and humor similar to those used in episodes of The Simpsons. The Simpsons depicted Peter Griffin as a "clone" of Homer Simpson in a Halloween special, and as a fugitive accused of "Plagiarismo" in the episode "The Italian Bob". Family Guy is also mocked in a two-part episode ("Cartoon Wars Part I" and "Cartoon Wars Part II") of South Park, in which characters call the show's jokes interchangeable and unrelated to storylines; the writers of Family Guy are portrayed as manatees who write by pushing rubber "idea balls" inscribed with random topics into a bin. MacFarlane responded to the criticism, saying it was completely founded and true, even giving reference to many skits and jokes that were meant for previously scripted episodes and later cut and recycled in future episodes.

Also the creators of South Park Trey Parker and Matt Stone revealed that they dislike having their show compared to Family Guy. They also commented that the shows Family Guy and American Dad are inadequate for children and are full of sex-themed jokes and foul language. They received support and gratitude from the staffs of The Simpsons and King of the Hill for "ripping on Family Guy" after the airing of the South park episodes Cartoon Wars. Cartman's intense dislike of the show is also referred to in the 2008 episode "Canada on Strike".

Mad_0905.jpg

:)

NB: Poenget er ikke å rakke ned på Family Guy, men bare utdype hva jeg synes er mindre bra med serien. Skulle gjerne ønske de var litt mer orginal i humoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker randomness selv, men Family Guy er litt sært. Rart egentlig, for jeg blir veldig lett underholdt, og det skal ikke veldig mye til for å få meg til å le, men selv etter å ha sett veldig mange episoder av Family Guy, så faller serien bare ikke i smak. Men de fortjener også skryt for Brian, den garantert morsomste karakteren i serien. Han alene er en grunn nok til å se Family Guy. Stewie har jo også sine høydepunkt da.

Lenke til kommentar

Family guy, er for meg, morsomt pga vitsene og hendelsene utenfor 'historien'. Og gjerne det at de introduserer idiotiske karakterer som dukker opp ved flere anledninger (for eksempel vaskedama er jo hysterisk :!: ). Ellers finner jeg 'historien' kjedelig, spesielt om de skal prøve å parodiere noe, men feiler. Slik de har gjort med Star Wars, mens medlemmene fra Star Trek var jo fantastisk :!: .

Lenke til kommentar
Ellers finner jeg 'historien' kjedelig, spesielt om de skal prøve å parodiere noe, men feiler. Slik de har gjort med Star Wars, mens medlemmene fra Star Trek var jo fantastisk :!: .

Wow, mener du virkelig at de har feilet med Star Wars episodene sine? "Blue Harvest" (første Star Wars-parodien de laget) er min absolutte favoritt Family Guy episode, om jeg får kalle det en episode. "Something something Dark Side" er også vanvittig bra, og det absolutt beste de har kommet med på en lang stund. Selve serien har blitt noe dårligere og mindre morsomt, og jeg kjenner at jeg ser det bare for rutinens skyld.

Lenke til kommentar
Wow, mener du virkelig at de har feilet med Star Wars episodene sine? "Blue Harvest" (første Star Wars-parodien de laget) er min absolutte favoritt Family Guy episode, om jeg får kalle det en episode. "Something something Dark Side" er også vanvittig bra, og det absolutt beste de har kommet med på en lang stund. Selve serien har blitt noe dårligere og mindre morsomt, og jeg kjenner at jeg ser det bare for rutinens skyld.

Ja, faktisk. Greit, sketsjene var morsommei nnimellom, men star-wars-parodene i seg selv var kjedelige. Jeg lo ikke noe av det.

På samme måte som jeg synes den nyeste episoden var kjedelig, men med ine klipp 'You call that a knife? This is a knife' - 'This is also a knife', - Oh, I guesss you are right then.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...