Gå til innhold

Family Guy - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes at Family Guy er elendig :)

Hei ja. Si hvorfor da. :)

Gjerne det ;)

Jeg synes Family Guy er elending av en rekke årsaker:

1. Strukturen på showet er dårlig satt opp. Nesten hver episode består hovedsaklig av mange fill-in vitser, som ikke er relevant til plottet i det hele tatt. Omtrent alle "fill-ins" er en popkultur referanse som egentlig ikke er morsom i det hele tatt, men man ler fordi man kjenner igjen det de viser, fra noe annet.

2. Det gir uttrykk for å være "på kanten", slik som South Park, men er ikke i nærheten av det man kan kalle samfunnskritisk. De er påpasselige med å ikke kritisere fansene, men bare kritisere type personer som ikke ser på Family Guy, slik at de ikke mister seertall.

3. Det er fattig og kjedelig tegnet. Med dårlige/få ansiktsuttrykk.

Ok, så være kjempefint for deg. Og enda hyggeligere at du deler det med oss.

Du kan spare deg for tonen. Jeg bare svarer på topic.

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar

Ok.

Family Guy uten Peters flashbacks = American Dad. Her satses det mye på historien og den rødelinje. American Dad er underholdene og morsomt til tiden, men Family Guys slappe struktur og flashbacks gjør den til en latterbombe, hvor man presser mest mulig vitser og bisarre situasjoner inn, istedenfor en gjennomført historie. Hvor man da prøver for hard, South Park har tapt seg grunnet god animering og for mange tanker bak historien.

Lenke til kommentar
Ok.

Family Guy uten Peters flashbacks = American Dad. Her satses det mye på historien og den rødelinje. American Dad er underholdene og morsomt til tiden, men , hvor man presser mest mulig vitser og bisarre situasjoner inn, istedenfor en gjennomført historie. Hvor man da prøver for hard, South Park har tapt seg grunnet god animering og for mange tanker bak historien.

Family Guy uten Peters flashbacks = American Dad

Nei. Det handler om å ha en strukturert TV-serie som er strukturert slik som en TV-serie skal være. Ellers kunne jeg likegodt kjøpt meg en Alle Barnas Vitsebok. Hadde de klart å lage et skikkelig plot med vitser og flashbacks som er relevante til storyen hadde saken vært nokså annen.

Family Guys slappe struktur og flashbacks gjør den til en latterbombe

Jeg ler ikke.

South Park har tapt seg grunnet god animering og for mange tanker bak historien.

Jeg skal innrømme at sesong 12 ikke er det beste de har prestert, men jeg kan garantere at South Park ikke er på en "slip and slope". Det som er bra med South Park er at faktisk har en storyline, bra humor som er relevante til plottet, og det er samtidig bra tegnet.

For ikke å nevne samfunnskritiske. Å kunne si at regnskogen burde hogges ned, brystkreft er morsomt, gjøre narr av jøder sånn en billion ganger er bare noe veldig få av det South Park har med i episodene, og noe slikt har jeg aldri sett Family Guy gjøre.

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar

Tror vi har forskjellig humor, blir vel konklusjonen.

Men jeg fatter hva du sier.

Samfunnskritikk har da Family Guy, riktignok ikke så mye, av og til litt skjult. For meg trenger ikke humoren henge sammen med plottet, ingen nødvendighet i en god storyline heller.

Men, i episoden ”Road to Germany” ble det jobbet mye mer med storyline, her lo jeg faktisk ikke like mye som jeg pleier.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...