Gå til innhold

Family Guy - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Family Guy er til PGA simpsons :) ikke glem det! det er en grunn til at simpsons går for sin 18 sesong nå og FG har blitt cancla 2 ganger :)

Jeg digger begge seriene, men har nok historie innabords til å se at FG er helt avhengig av simpsons for sin suksess. Det er en ren parodi på simpsons, med nøyaktig samme oppbygning. Moral er det nok av i FG også. FG har aldri vært i nærheten av seertallene til Simpsons, de har aldri vært i nærheten av originaliteten til simpsons, de har aldri vært i nærheten til populariteten til simpsons osv.

Ser man det i en historisk kontekst ser man også at simpsons vil være en klassiker mens FG ikke kan regnes som det. Grunnen er at FG baserer seg hovedsaklig på å kommentere dagsaktuelle hendelser (som fort havner ute av sin kontekst når det går tid) og parodier på ting i tiden.

Så ikke kom her og rakk ned på tidenes beste animerte serie, serien som er støpeformen for de fleste komi-animasjonsseriene. Og som Seth MacFarlane har kopiert med stort hell i American Dad og Family Guy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Family Guy er til PGA simpsons :) ikke glem det! det er en grunn til at simpsons går for sin 18 sesong nå og FG har blitt cancla 2 ganger :)

Jeg digger begge seriene, men har nok historie innabords til å se at FG er helt avhengig av simpsons for sin suksess. Det er en ren parodi på simpsons, med nøyaktig samme oppbygning. Moral er det nok av i FG også. FG har aldri vært i nærheten av seertallene til Simpsons, de har aldri vært i nærheten av originaliteten til simpsons, de har aldri vært i nærheten til populariteten til simpsons osv.

Ser man det i en historisk kontekst ser man også at simpsons vil være en klassiker mens FG ikke kan regnes som det. Grunnen er at FG baserer seg hovedsaklig på å kommentere dagsaktuelle hendelser (som fort havner ute av sin kontekst når det går tid) og parodier på ting i tiden.

Så ikke kom her og rakk ned på tidenes beste animerte serie, serien som er støpeformen for de fleste komi-animasjonsseriene. Og som Seth MacFarlane har kopiert med stort hell i American Dad og Family Guy!

7320562[/snapback]

Jeg tror grunnen til at Family Guy, Simpsons og American Dad er så populært er at de klarer å gjøre narr av amerikanere (eller irer, som i FG) på en såpass ironisk måte at ingen føler seg truffet av det.

Alle vet hva det er snakk om, og dumhet og uvitenhet er rett og slett en genial måte og framstille tegneseriefigurer på.

Jeg tror også at grunnen til at seriene føles såpass like, fordi de har samme "oppbygning" av familien. En dum far, en sympatisk mor, et dumt barn og et smart barn.

Grunnen til at Seth McFarlane & Co. lagde American Dad var vel fordi de følte at de ville gjøre narr av den naive amerikaner, noe de ikke kunne gjøre i FG, fordi de er irske.

Men det er bare mitt syn på det hele. Syns både Family Guy, Simpsons og American Dad er flotte serier på sine egne måter.

Lenke til kommentar

Merka noe FG har 'lånt' fra David Zucker's "Airplane!".

Den scenen når Stewie flipper ut og alle venter på tur for å slå Stewie normal igjen.

Bare for noen uker siden så jeg på Airplane! 1 & 2 igjen og der skjer akkurat det samme. Ei dame som flipper ut og alle pasasjerene venter på tur for å slå henne.

Classic!

Dagens family guy var grei syns jeg...

Godeste Leslie Nielsen tar sin tur :D

post-20209-1164054676_thumb.png

Endret av Deosl
Lenke til kommentar

7320562[/snapback]

Og Simpsons ble til pga. andre serier. Slik humor har dessuten opphav fra Monty Python-gjengen, om ikke enda før det.

En av grunnene til at The Simpsons aldri ble kansellert er jo fordi det ikke sprengte grenser på samme måte som Family Guy. Og at Family Guy ble tatt på lufta igjen etter å ha blitt kansellert flere ganger sier vel litt om populariteten til denne serien.

Mange morsomme situasjoner i episode 6. :D

Lenke til kommentar

Simpsons ble ikke kansellert fordi det var en vellaget, originalt konsept med gode historier, dynamiske karakterer, gode parodier, smarte moraler som ikke prakkes på en og ikke minst satiren på den amerikanske kjernefamilien.

Family Guy ble ikke kansellert pga innholdet, det ble kansellert pga dårlige sendetider som førte til lave seertall.

Lenke til kommentar

nettopp, utelukkende seertall som gjorde at FG ble cancla.

At simpsons er en avlegger av MP kan vel være. Men at Simpsons er ORIGINALT, som den første store animasjonsserien, kan ingen ta i fra dem :) Hvor mye originalitet som er igjen nå i sesong 18 kan diskuteres, men jeg tror de fleste som er godt bevandret i sjangeren kan trekke frem mange flere klassiske simpsons-episoder enn family guy.

Og for dere som ikke har merket det. Stort sett alt i Family Guy er parodier hentet fra filmer, serier, nyhetsbildet osv. Det hender at Simpsons også gjør dette, men når det kommer til historiene kan jo ikke seriene sammenliknes engang. Det er som jeg sier, Simpsons er en klassiker innen tv-serier, Family Guy er et biprodukt.

Det gjør ikke FG til en dårlig serie. Har sett alle episodene så langt, og kommer ikke til å slutte med det.. Poenget er at selv om en serie er perfekt for deg, så betyr det ikke at andre serier er dårligere av den grunn :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var litt skeptisk til Family Guy først, det virket som en dårlig Simpsons-rip off. Men etter å ha sett en hel haug med episoder er det umulig å gå tilbake til Simpsons igjen. Det programmet blir rett og slett kjedelig i sammenlikning.

Family Guy, vitsene, satirene, historiene og karakterene eier Simpsons på alle tenkelige plan og er rett og slett uhyre morsomt.

(American Dad er ikke like artig)

Lenke til kommentar

Driver og pløyer gjennom litt tilfeldige episoder fra tidligere sesonger, og kom over den herlige scenen;

This probably happened that night we tried role playing

Oh, I need a spanking, I'm a bad, bad girl!

- I'm a paladin with 18 carisma and 97 hitpoints. I can use my helm of disintegration and do one D4 damage as my half elf mage wields his plus five holy avenger.

- Paladins can't use the helm of disintegration

- Oh, okay, then I'm a black guuyy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...