Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med boot, Sektorfeil i Harddisk?

Anbefalte innlegg

Her om dagen kræsja hele maskinen min, og boota seg om og om igjen, uten å starte opp OS (WinXP). Prøvde etterhvert en helt vanlig formattering, som har løst problemer før, men gikk desverre ikke denne gangen.

Under installasjonen av XP stopper det opp midt i installeringen av "installing devices".

Jeg har veldig liten peiling på Harware generelt, og lurer på om det kanskje kan være en sektorfeil i systemdisken?

Hadde en kamerat som mente at jeg burde få kjørt scandisk for å reparere/søke etter døde sektorer på harddisken.

Og da kommer spørsmålet mitt, hvor kunne jeg evt. fått tak i en diskett/bootdisk med scandisk på? Har googlet litt rundt, uten å finne noe spesielt.

Har også åpnet kabinettet for å se om det bare er noen ledninger som sitter løst, alt er som det skal virker det som.

Håper på positvit svar.

- m0ntana

Endret av m0ntana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da kommer spørsmålet mitt, hvor kunne jeg evt. fått tak i en diskett/bootdisk med scandisk på? Har googlet litt rundt, uten å finne noe spesielt.

5118181[/snapback]

Har du prøvd http://www.bootdisk.com/. De har alle bootdiskene fra DOS til XP. Jeg vet desverre ikke om de inneholder scandisk, men du kan jo lage en diskett for å finne ut om scandisk følger med.

PS: Jeg hadde en bootdisk fra Windows ME for noen år siden og den fungerte veldig bra.

Lenke til kommentar

5118181[/snapback]

Har du prøvd http://www.bootdisk.com/. De har alle bootdiskene fra DOS til XP. Jeg vet desverre ikke om de inneholder scandisk, men du kan jo lage en diskett for å finne ut om scandisk følger med.

PS: Jeg hadde en bootdisk fra Windows ME for noen år siden og den fungerte veldig bra.

5118219[/snapback]

Har vært en tur innom der ja, uten å finne noe relevant.

Kanskje noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

5118181[/snapback]

5118219[/snapback]

Har vært en tur innom der ja, uten å finne noe relevant.

Kanskje noe jeg har oversett?

5118246[/snapback]

Ja du har nok oversett, helt øverst på siden står det Exellent Bootdisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...