neero Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvis jeg setter inn en DVD plate (spill eller film), så bare kommer menyen opp, også jobber den no helt sinnsykt med å prøve å lese plata, men det klarer den ikke... Den klarer å lese PS1 spill, så da er vel laseren i orden? Hva kan være feil? Den er ikke moddet. Helt orginal og lite brukt. Kjøpte den med en gang den kom ut. Edit: Etter 3 til 5 minutter kommer det opp en feilmelding "The disc could not be read" Har forresten prøvd å rense laseren også... Endret 7. november 2005 av neero Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvis jeg setter inn en DVD plate (spill eller film), så bare kommer menyen opp, også jobber den no helt sinnsykt med å prøve å lese plata, men det klarer den ikke...Den klarer å lese PS1 spill, så da er vel laseren i orden? Hva kan være feil? Den er ikke moddet. Helt orginal og lite brukt. Kjøpte den med en gang den kom ut. Edit: Etter 3 til 5 minutter kommer det opp en feilmelding "The disc could not be read" Har forresten prøvd å rense laseren også... 5117957[/snapback] Kanskje DVD'en har feil sone. :-/ Fikk samme beskjed når jeg brukte Sone 1 film i PS2'en min, prøv en som du er sikker er Sone 2. Spill DVD'en, er sannsynligvis skitten, evt. ripete, kjør han inn i en Allsop CD Radial Cleaner (Koster rundt 100 kr. på min lokale Rimi), søk på nettet dersom du ikke vet hvordan de ser ut. Endret 7. november 2005 av KongRudi Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvis jeg setter inn en DVD plate (spill eller film), så bare kommer menyen opp, også jobber den no helt sinnsykt med å prøve å lese plata, men det klarer den ikke...Den klarer å lese PS1 spill, så da er vel laseren i orden? Hva kan være feil? Den er ikke moddet. Helt orginal og lite brukt. Kjøpte den med en gang den kom ut. Edit: Etter 3 til 5 minutter kommer det opp en feilmelding "The disc could not be read" Har forresten prøvd å rense laseren også... 5117957[/snapback] Kanskje DVD'en har feil sone. :-/ 5119298[/snapback] Hei! Kjøpte du den første slimmen som kom, har du den verste modellen med 303 smd resistorer på hovedkortet for focus/tracking. Sony innså at de gjor en vanvittig bommert og kom med ny versjon med 683 smd resistorer. Noe bedre, men fremdeles møkk. Deretter kom Sony med 10d resistorer. Mye medre, men de måtte endre hovedkortet enda en gang (v13 modellen) før maskina fungerte slik den skulle. En maskin med 303 smd resistorer (som du mest sannsynlig har) er kjent for å ha et elendig lesehodet og det kan fort bli "brent" Ta et nærbilde av laserhodet ditt så ser jeg fort om den er ødelagt (hvis det er brent) ps! Det brukes forskjellig greier på DVD og CD, så det kan godt hende at DVD delen er ødelagt. Det finnes 2 forskjellige potter på lasern, en for DVD og en for CD. Endret 7. november 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
neero Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ja, har nok den første Slim utgaven :\ Skal få lagt ut et bilde av laser hodet i løpet av kvelden. Hvis du klarer å se på det om det er den feilen du sier, så hadde det vært flott Det mest irriterende er at jeg ikke finner kvitteringa i kvitterings haugen min, så da får jeg ikke byttet den i butikken Men hvis det er den feilen du tror det er, så er jeg nødt til å bytte laser? Det koster vel mindre enn en ny PS2, men feilen er vel fortsatt ikke rettet, så mest sansynlig vil den bli brent igjen etter en stund? Regner med at det er en del av de resistorene, så det er vel ikke bare å bytte de ut.... Er ikke Sone feil eller skitt på platene... Endret 7. november 2005 av neero Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ja, har nok den første Slim utgaven :\Skal få lagt ut et bilde av laser hodet i løpet av kvelden. Hvis du klarer å se på det om det er den feilen du sier, så hadde det vært flott Det mest irriterende er at jeg ikke finner kvitteringa i kvitterings haugen min, så da får jeg ikke byttet den i butikken Men hvis det er den feilen du tror det er, så er jeg nødt til å bytte laser? Det koster vel mindre enn en ny PS2, men feilen er vel fortsatt ikke rettet, så mest sansynlig vil den bli brent igjen etter en stund? Regner med at det er en del av de transistorene, så det er vel ikke bare å bytte de ut.... Er ikke Sone feil eller skitt på platene... 5119679[/snapback] Joda de kan byttes ut. Alltid når jeg får inn en slik på reprasjon (da er de som regel moddet, og han som har gjort det har installert en elendig laserfix) pleier jeg å se på resistorene og installere laserfix, eller å bytte de ut. Hvis du har erfaring med micro lodding er det ikke så vanskelig å bytte ut, og delene koster bare 10 kroner på elfa. Du bare tar loddebolten og varmer de opp så de detter av. Deretter lodder du 2 ledninger fra hver side av resistoren du har kjøpt (de er veldig små, omtrent som et fyrstikkhode) og lodder til hovedkortet igjen. En laserfix koster 50 kroner og er kanskje lettere å installere. Sist ps2 jeg hadde på reprasjon endte jeg opp med å bytte ut 303 med 01d resistorer og kunden har ikke hatt problemer siden. Hvis det er laserfeil kan jeg godt tipse deg om noen steder som selger lasere i Norge. bare sende meg PM Eller du kan bestille enda billigere fra kina. Endret 7. november 2005 av spillchip.com Lenke til kommentar
neero Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Det hadde vært kjempe bra Får ikke lagt ut bilde av laseren i dag, har ikke tilgang til kamera for øyeblikket Edit: Fant kvitteringa i dag, så jeg sender hele greia tilbake til butikken. Kan ev. skrive her seinere hva som var feilen når jeg får den tilbake... Endret 8. november 2005 av neero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå