Gå til innhold

mIRC-spørsmål. BNC, bot etc.

oPeq

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan fikser jeg sånn at "jeg" skriver med sånn mørkerød skrift(slik som @L bruker (5)), når f.eks en skriver ordet "eple", eller ordet "banan".

F.eks:

[17:53:21] <Ole> eple

[17:53:22] <+oPeq> Ole : eple og banan kan du kjøpe på Rema 1000

----

[18:28:11] <Kalle> banan

[18:28:12] <+oPeq> Kalle : eple og banan kan du kjøpe på Rema 1000

At jeg skriver "nick :"<tekst>

kanskje litt dårlig forklart :p

Edit : Lurer også på hvordan jeg kan få meg en BNC :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt, må jeg si at det er temmelig latterlig av deg å lage to like tråder. Og attpåtil linke til den andre tråden i begge trådene.

Men for å svare.

ON *:TEXT:eple:#:/msg $chan $nick $+ : eple og banan kan du kjøpe på Rema 1000

For å få BNC, må du enten ha egen server, eller få tak i et shell. Noe du kan kjøpe på www.host-it.no. Dette krever litt kunnskap innen GNU/Linux. Noe jeg går ut ifra at du ikke har. Finn noen bekjente som kan det, og la dem sette opp psyBNC eller muh til deg.

Lenke til kommentar
Først av alt, må jeg si at det er temmelig latterlig av deg å lage to like tråder. Og attpåtil linke til den andre tråden i begge trådene.

Men for å svare.

For å få BNC, må du enten ha egen server, eller få tak i et shell. Noe du kan kjøpe på www.host-it.no. Dette krever litt kunnskap innen GNU/Linux. Noe jeg går ut ifra at du ikke har. Finn noen bekjente som kan det, og la dem sette opp psyBNC eller muh til deg.

5119777[/snapback]

Jeg var ikke helt sikker på om den skulle i programvare, eller i nett-tjenester.

Men hvis noen sier banan da?

blir det sånn:

ON *:TEXT:eple:banan:#:/msg $NoA $nick $+ : eple og banan kan du kjøpe på Rema 1000

(Og hvis jeg skal si det i NoA sin chan)

Men blir dette mørkerød skrift? 5

Lenke til kommentar

Men for å svare.

5119777[/snapback]

Jeg var ikke helt sikker på om den skulle i programvare, eller i nett-tjenester.

Men hvis noen sier banan da?

blir det sånn:

ON *:TEXT:eple:banan:#:/msg $NoA $nick $+ : eple og banan kan du kjøpe på Rema 1000

(Og hvis jeg skal si det i NoA sin chan)

Men blir dette mørkerød skrift? 5

5119978[/snapback]

Nei. Da bytter du ut "eple" med "banen". Ikke legg til ":banan:"

Og "$NoA" er ikke et gyldig parameter. Bruk $chan for å spesifisere i "/msg" hvilken kanal det skal sendes til.

"ON *:TEXT:eple:#:/msg $chan $nick"

Dette vil si at det skal sendes til alle kanaler. Bytt ut det med "#NoA", om det bare er #NoA som scriptet skal brukes på.

Les mer om dette ved å skrive "/help on text" i mIRC.

EDIT: For å få med farger (som i og for seg er ganske latterlig), setter du fargekoden før "$nick", og avslutter den på slutten.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...