filosofix Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hei! Jeg har bredbånd med NGT og har således en ruter av type Netopia 3351 mot dem. Til den har jeg en Belkin Trådløs ruter/switch som maskinene er koblet til. Har egentlig ikke så store problemer med linjen annet enn noen småproblemer med nedlasting/fildeling og noen større problemer med å sette opp en TeamSpeak server som kan nåes fra nettet utenom vårt lokale nettverk. Regner med at dette er fordi at Netopia-ruteren kjører en brannmur og filter. Siden Belkin-ruteren min har de samme funksjonene når det gjelder brannmur og filter ser jeg ikke hensikten med å kjøre brannmur og filter på begge ruterene. Regner med at det kan være årsaken til småproblemene med nedlasting og. Vil da gjerne vite hvordan jeg endrer innstillingene i Netopia-ruteren til å være helt åpen for trafikk. Har kun tilgang via telnet. Web-grensesnittet fungerer ikke. (noen som vet om maskinen/nettleseren må sitte rett bak ruteren (før belkinruteren) for å få webgrensesnittet til å fungere?) På forhånd takk Jørn Endret 7. november 2005 av filosofix Lenke til kommentar
filosofix Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Noen som vet om det funker å "bridge" NETOPIA-3351-ruteren fra NGT videre til Belkin ruteren? Eller kan jeg simpelten skru av NATing i Belkin-ruteren event. "bridge" til Netopia ruteren. Vil da Netopia-ruteren sin DHCP-server dele ut IP'er til maskinene som fysisk da er koblet til Belkin-ruteren? Hva er beste måten å koble 5 maskiner til en Netopia-ruter egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå