Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne alle porter i Netopia 3351

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bredbånd med NGT og har således en ruter av type Netopia 3351 mot dem. Til den har jeg en Belkin Trådløs ruter/switch som maskinene er koblet til.

Har egentlig ikke så store problemer med linjen annet enn noen småproblemer med nedlasting/fildeling og noen større problemer med å sette opp en TeamSpeak server som kan nåes fra nettet utenom vårt lokale nettverk.

Regner med at dette er fordi at Netopia-ruteren kjører en brannmur og filter. Siden Belkin-ruteren min har de samme funksjonene når det gjelder brannmur og filter ser jeg ikke hensikten med å kjøre brannmur og filter på begge ruterene. Regner med at det kan være årsaken til småproblemene med nedlasting og.

Vil da gjerne vite hvordan jeg endrer innstillingene i Netopia-ruteren til å være helt åpen for trafikk.

Har kun tilgang via telnet. Web-grensesnittet fungerer ikke. (noen som vet om maskinen/nettleseren må sitte rett bak ruteren (før belkinruteren) for å få webgrensesnittet til å fungere?)

På forhånd takk

Jørn

Endret av filosofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det funker å "bridge" NETOPIA-3351-ruteren fra NGT videre til Belkin ruteren?

Eller kan jeg simpelten skru av NATing i Belkin-ruteren event. "bridge" til Netopia ruteren.

Vil da Netopia-ruteren sin DHCP-server dele ut IP'er til maskinene som fysisk da er koblet til Belkin-ruteren?

Hva er beste måten å koble 5 maskiner til en Netopia-ruter egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...