Silver2k Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Saken er denne :/ Vi har akkurat skaffet oss Telio Iptelefoni og telefon og alt fungerer strålende. Det gjør forsåvidt også internett og nettverk, Men jeg sliter med å få åpnet porter til diverse program (dc++) etc Nettverket er koblet slik : Telenor modem(speedtouch510i) ----> Router(d-link604) ---> 4 porter ---> pc1 + pc2 + Ipadapter(sipura) + ubrukt. ------------------------------------------------------------------------------- Portene som skal åpnes for programmene er 6346 (inside og outside) Disse er åpnet på Telenormodem(10.0.0.138) med : Inside ip : 10.0.0.1 Inside port : 6346 Outside port 6346 (både tcp og udp) ------------------------------------------------------------------------------ På router (192.168.1.1) : Her er portene 6346 åpnet på ip 192.168.0.100 (meg) -------------------------------------------------------------------------- Uansett så lar ikke programmet meg kjøre i "activemode" Kan dette ha noe med ipadapter å gjøre? noe annet? Endret 7. november 2005 av Silver2k Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hva er et bridgemodem? Hvis et modem ikke har innebygget ruterfunksjonalitet, sier vi at det er et bridgemodem Vi har et slikt... Er kanskje viktig å nevne at jeg ikke hadde noe problem FØR vi innstallerte iptelefoni... Endret 7. november 2005 av Silver2k Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skru av routeren i modemet og la den den ordinære routeren ta seg av den jobben. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå