Gå til innhold

programmer til mac

Anbefalte innlegg

I dag kom min nye iMac og jeg er het i hundre, og slik som det ser ut nå kommer jeg nokk neppe til å bytte tilbake til windows i min evetid ;p

så nå skal jeg begynne å laste ned programmer jeg trenger, så det første jeg trenger er et torrent program, hvilket anbefaler dere ?

og å lurte jeg på hvordan jeg kan ha webcam på msn, lastet ned den nyeste msn nå nettop, men jeg klarer ikke å få det til

noe jeg ellers ikke skjønner helt er når jeg har installert et nytt program så kommer det opp en sånn disk på sskrivebordet som ikke vil vekk, hva er dette ?

ellers om det er noe smart og gratis dere vet om, let me know;P

:love: iMac :love:

Endret av JanPhilip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Bit Torrents anbefaler jeg Azureus, sørg bare for å hente ned siste versjon av Java (kan gjøres automagisk gjennom Programvareoppdatering under Systemvalg).

Hva gjelder installasjon av programmer har Mac1 en utmerket guide.

For det meste kan du glemme installasjonsprogrammer (noen programmer har det, men det er få). På mac laster man ned .dmg filer (som tilsvarer ISO-filer, bare at de er skrivbare, det vil si, man dobbeltklikker på dem, så monteres de som disker man finner på siden i finder og på skrivebordet). Innholdet i disse DMG filene (som regel bare èn fil (med programnavnet) drar man så inn i "Programmer" mappa. voila, programmet er installert. (Du behøver ikke dra med Readme-filer og lignende.)

Avinstallasjon, er i 99% av tilfellene bare å dra programmet til søppelkassa i docken (den tingen nederst på skjermen).

Det lønner seg som regel å kikke litt i Readme-fila til programmet man har lastet ned, så man er sikker, da enkelte programmer har sine særheter (akkurat som på Windows)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...