Gå til innhold

Intel VS AMD


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner ikke helt hva dere blir så mør i skrittet etter når dere hører amd, kanskje det er pga all varmen den utvikler. Nå har jo intel ennå ikke lansert priskuttene sine, men da tror jeg dere får et sjokk. Jeg la merke til at komplett.no hadde fjernet p4 2.26/533 fra prislistenne demmes så da sendte jeg en mail til de for å høre hva grunnen var siden jeg tenkte å kjøpe den.

 

"Den er utgått, ja.

 

Årsaken er at prisen på 2.4 GHz-versjonen er nesten lik."

 

dvs at du vil få en 2.4ghz/533 til 2300 eller noe slikt.

 

nesten lik kan jo tolkes under eller over, men vi får se.

Lenke til kommentar

Vel nå har ikke effektforbruket det man egentlig skal se på da men. Det er tapet som er det som er interresant men er forbruket høyere så skal det mye til at tapet er mindre. Pentium 4 har aldri vært noen konger på lavt effekttap.

 

Tror vel at noen her fortsatt ikke hva en prossesor som opperer på en hvis frekvens EGENTLIG betyr. Ellers hadde det stort sett sjedlen vært grunn for å velge Intel. De har til og med hatt ett forsprang i det siste halvåret og fortsatt ikke levert supre produkter til supre priser. Men frekvens leverer de!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 23:19, siDDIs skrev:

forsatt så held eg meg heller til ein p4 som kan klokkas minst 33% også som du finner for under 2000kr


 

Den 2,8 GHz en vi fikk fra Intel kunne ikke klokkes stort. Bare til 3 GHz som egentlig ikke er så mye å skryte av (+7%). Dog prøver vi ikke med volt og det ville nok ha hjulpet noe.

 

Det kunne virke som om problemet til 2,8 GHz er den enorme varmen den produserer. Når vi tester CPUene (=100% load) så vil en 2,8 GHz nesten ligge på ca 85-90 Watt. Overklokket til 3 GHz så lager den ca 95 Watt. Det er MYE og gir lite rom for videre økninger i MHz.

 

Som dere sikkert husker stoppet Willamette på 2 GHz og da laget den 100 Watt. Antar at vi vil se det samme med Northwood. Prescott vil selvsagt føre til at en kan øke antall MHz en del videre.

 

 

Og bare for å si det en gang til:

 

P4 lager MYE mer varme og krever MYE bedre kjøling enn XP ved samme ytelse. Det viser tallene som produsentene selv oppgir.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at AMD er billigere. Det blir dyrt etter et par svidde cpuer. Kunne ikke dy meg. :grin:

 

Hvor mange tråder er det ikke på forumet som starter sånn her : "HJELP!!!!!!! HAR JEG SVIDD CPUEN MIN???!!??" :grin:

 

Dessuten, så har P4 alltid produsert like mye effekt som en AMD, men varmen fordeles bedre, så den holder lavere temp.

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-08-26 23:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...