Sgt_Stilongs Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Prøvd med et annet tastatur, eller byttet ram'en? EDIT: Noen som reagerer på når tråden ble postet forhold til inlegget mitt? Endret 7. november 2005 av enoeth Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hallo. Til min store fortvilelse, så ville ikke maskinen min starte etter skolen i dag. Når jeg starter den, ser jeg bare informasjonen om skjermkortet (GF4 MX) og thats it. Det bare står der. Virker som om maskinen ikke får lasta inn noe annet. Når jeg trykker på "restart"-knappen (ikke av-og-på-knappen) og maskinen starter på nytt, så bare piper den. To og to pip, så pause og to og to pip igjen. Har ikke gjort noe spesielt de siste dagene. Hva kan være galt? Jeg vil ha PCen min Endret 7. november 2005 av dan1el Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Prøvd med et annet tastatur, eller byttet ram'en? EDIT: Noen som reagerer på når tråden ble postet forhold til inlegget mitt? 5117636[/snapback] ehhh.... sykt, topic startet 15.12, mens du postet 15.06. Utrolig kjapt svar Endret 7. november 2005 av tommy_89 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 PIP-koden ved oppstart er en feilmelding fra hovedkortet. Noter om det er lange eller kort pip. Se deretter i manualen til hovekortet ditt. Den skal forklare hva koden betyr og hvilke feilsituasjon du er utsatt for. (Evt google med "post error codes"). Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvordan vet jeg hva slags BIOS jeg har? Jeg har et tre år gammelt hovedkort... ASUS eller ABIT. Eller så var det MSI. Tror det står VIA på en brikke det. Det er rødt Endret 7. november 2005 av dan1el Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Dersom jeg har MSI, har jeg funnet ut av at BIOSen må være fra AMI. Derifra fant jeg denne informasjonen: (3 lange pip): 64K Base Memory Error Memory error in the base memory (1st 64K) Sier meg veldig lite. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Denne passer bedre i "pcen min fungerer ikke og jeg aner ikke hvorfor" - Flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå