Kaare Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei, Noen som veit hvordan jeg kan få Robot() til å skrive ut æøå? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei,Noen som veit hvordan jeg kan få Robot() til å skrive ut æøå? 5117507[/snapback] Snakker du om denne Robot()? Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Jepp. Har prøvd med ascii verdien. tror det var 223 eller no. Det fungerte ikke. Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Dette virker ikke så greit. Jeg lagde et lite testprogram for å se hvilken tastekode forskjellige taster hadde: import java.awt.event.*; import javax.swing.*; public class KeyTest extends KeyAdapter { public static void main(String args[]) { JFrame frame = new JFrame("Tastelytter"); frame.addKeyListener(new KeyTest()); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); frame.setVisible(true); } public void keyPressed(KeyEvent e) { System.out.println("tastekode: " + e.getKeyCode()); System.out.println("beskrivelse: " + KeyEvent.getKeyText(e.getKeyCode())); } } Hos meg returnerer tastelytteren bare 0 som verdi for æ, ø og å, kan hende at du kan få andre resultater på et annet OS eller en annen java implementering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå