drvcd Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Leter etter en ultraportabel (< 2 kg!, helst lettere). Ønsker større skjerm enn 12.1 ”, slik som er å finne på W5A. Den bør ha 1 gb ram, BT, Wlan, minimum 13.3” med 1200/800 og Integrert DVD-RW.. Skjermkort er ikke så viktig, men det må være Tv-ut. Blåser i webcam etc. Pris bør være under 18000. ) Har funnet Asus W6A som temmelig ideell, men denne er dessverre ikke å oppdrive i Norge (Skandinavia?). Noen som vet hvor, eller andre produsenter med lignende specs? Endret 7. november 2005 av drvcd Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ikke for å være pirkete, og beklager hvis jeg tråkker i salaten. Men kan man regne en pc med større skjerm enn 12,1" for ultraportabel? Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Ikke for å være pirkete, og beklager hvis jeg tråkker i salaten. Men kan man regne en pc med større skjerm enn 12,1" for ultraportabel? 5117940[/snapback] Vel... definisjonen er på vekten. Skal være mindre enn 2 kg. Det er i allefall det jeg er opptatt av. Ta en titt på W5a http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311174&cks=PRL så ser du det er god plass rundt skjermen med dilldall som webkamera og fet ramme. Kunne fint hatt større skjerm. Som jeg skrev, er W6a med sine 1.8 kg en ultraportabel https://prisguiden.no/vis_produkt.p...619&view=images , som har skjerm etter min smak. Mulig jeg faller på w5a tilslutt siden det er så vanskelig å fatt på W6a...... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvis det kun skal være vekten som teller, er det jo bare å bygge i lett plastikk. Jeg personlig ville heller hatt med 150 gram ekstra og fått en pc med mindre fysisk størrelse. Regner med at alle som eier en 12" powerbook eller ibook vil sette den som ultraportabel fremfor en 14", selv om mac sine veier 2,1 kg... Men for all del, den w6a så pen ut den, og 13,1" er en helt ok størrelse. Widescreen er fint Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hvis det kun skal være vekten som teller, er det jo bare å bygge i lett plastikk. Jeg personlig ville heller hatt med 150 gram ekstra og fått en pc med mindre fysisk størrelse. Regner med at alle som eier en 12" powerbook eller ibook vil sette den som ultraportabel fremfor en 14", selv om mac sine veier 2,1 kg... Men for all del, den w6a så pen ut den, og 13,1" er en helt ok størrelse. Widescreen er fint 5118450[/snapback] Man kan lage sine egne definisjoner som man vil og jeg er ikke sikker på hvem som definerer ultraportable . Noen internasjonale sider setter def. som mindre enn 4 pund (drøye 1.8 kg) og 1.5 " tykk (3.81 cm) http://www.webopedia.com/TERM/u/ultraportable.html Apple selv kaller 12.1" powerbooken for "Portable" og ikke "Ultraportable". Uansett det er lett bærbar! Finner du finner en laptop med 14" som er lettere enn 1.8 kg (Også <2 kg) ville jeg sette den som en ultraportabel fremfor en Powerbook på 2.1 kg. Det er ikke noe problem å finne PC'er som har mindre skjerm enn 12.1" hvis det er det som er kriteriet, feks Lifebook P7120 med 10.6 ", men jeg er altså ute etter en lett laptop med noe større skjerm...... Smak og behag. PC'n må også ha en viss fysisk størrelse , slik at tastaturet blir greit å jobbe med. Testet en liten 12.1" på Elkjøp og jeg syntes det ble litt smått, 13.3" er bedre om man skal sitte foran den i lengre tid. W6A hadde vært topp, også fordi jeg forbinder ASUS laptopper med kvalitet (ubegrunnet, aldri eid en........) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå