knut Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Til Maroder_S Fin test, Kopiert den fra Tønsbergs Blad eller.....? Helt lik test der, med samme (påfallende) utfall og samme headsettene... Cant take creds for that.. Fred ut 5153887[/snapback] Om du hadde lest innlegget ovenfor så hadde du skjønt sammenhengen. Hardware.no er eid av orkla media, noe som drammens tidene og tønsbergs blad også er eid av. Det vil da si at vi i hardware sender en gang i blant artikler til dagsavisene i orkla media slik at flere får sett våre artikler Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Lastet ned lyd samplene og tenkte jeg skulle leke litt selv. Ved testing av Koss The Plug skrev dere at 15k ikke engang var tilstedeværende. Vel, dere må høre veldig dårlig, fordi jeg er enda ør i hodet etter forsøket? Forøvrig prøvde også med noen "light" Phillips hodesett som jeg plukket opp på elkøp engang for 179,- Og både 30 hz og 15k hz kunne, som med The Plig høres fint, bare ikke med så fin klang som på anlegget selfølgelig. Testen har misten noe av sin troverdighet, når det som skrives er løgn og bedrag på værste nivå! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Testet nettopp det Koss headsettett mot det Creative headsettet. Jeg mener at lydmessig var de like god, men creatives headset var mye mer solid. Porta Pro var jeg redd for å knekke (i og med at det ikke var mitt). Dessuten skled Kossheadsettet litt "bort" fra øret. Så nå skal jeg kjøpe Creatives headset Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Testet nettopp det Koss headsettett mot det Creative headsettet. Jeg mener at lydmessig var de like god, men creatives headset var mye mer solid. Porta Pro var jeg redd for å knekke (i og med at det ikke var mitt). Dessuten skled Kossheadsettet litt "bort" fra øret. Så nå skal jeg kjøpe Creatives headset 5377356[/snapback] Porta Pro er solide saker, egentlig. Har satt meg på det (og jeg er virkelig tykk), men det overlevde det. Bare synd det er dødt nå, noen tråkket på det. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har bursdag i dag og fikk Porta Pro av lillebroren min. Vurderer å bytte dem inn, og heller kjøpe Creative sine. Men det er så lang ventetid Lenke til kommentar
kjellgh Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Vurdurer du å anskaffe deg Koss Porta Pro eller Plug In - øretelefonene fra Koss. Bruk pengene dine heller på å kjøpe et sett med Shure øreplugger som er i en helt klasse enn det aller meste som finnes av portable øretelefoner og høretelefoner. Ørepluggene til Shure brukes både av artister, musikere og mange andre som virkelig ønsker skikkelig god lyd med diskre og komfortable i øret telefoner. Jeg har før hatt noen Koss Plug-in øretelefoner, men de er ikke mye å skryte av lenger. De har ullen lyd med alftor mye dominerende fokus på bassen og dårlig på diskant og mellomtone. Det blir ikke bedre av at de er krevende og få til å sitte fast i øret ordentlig og at alle de øregummiene som er med er av dårlig kvalitet som går i full oppløsning etterhvert. Enkelte fikser dette ved å laga hull i sov-i-ro øreplugger. Når det gjelder Koss Porta Pro gir de fra seg meget akseptabel lyd til å være lette hodetelefoner, men de er fullstendig åpne og gir fra seg mye lyd utenfor da de settes utenpå ørene. Noe som sjenerer omgivelsene enormt og er rimelig håpløse å anvende når man er i nærheten av andre mennesker. De er heller ikke så diskre. Shure i øret pluggene derimot leverer suveren lyd rett i ørene og stenger lyden ute fra det aller meste som finnes av lyd fra omgivelsene utenfra. Man hører minimalt av hva som skjer utenfra og det inkluderer også støy og omgivelsene hører heller ikke hva man spiller og hører på siden lyden formidles direkte rett inn i øregangene. Selvsagt er man da forpliktet til å følge ekstra så godt med på omgivelsene med øynene når man er ute i trafikken. Shure har øreplugger for alle prisklasser fra ca. 750 kr til 3500 kroner. Jeg og de fleste andre greier oss svært godt med de rimeligste som koster 750-800 og som heter Shure E2c og de er alldeles strålende til alt fra MP3 spillere og andre bærbare lydkilder til også spillemaskiner, PCer og mye annet lydutstyr. Shure har også kommet med egne utgaver av sin serie som spesielt er godt egnet til dataspill enten det på PCen eller PSP. Shure E2c er utrolige stilige og råtøffe øreplugger som sitter som støpt i øregangene og øretelefonen ligger diskre og dekker ørerommene man har og der ligger de svært godt og sikkert som gjør at ørepluggene ikke ramler ut av ørene uten av man selv bruker hendene eller lignende. Ørepluggledningene til hvert av ørene tres over og rundt ørene og samles bak i en hodestrammer bak på hodet slik at ingen ledninger henger ned fra ørene. Herlig befiende faktisk og diskre. Fargen på pluggene er også i nærmest hudfarge slik at de ikke skal synes spesielt. Et lite stykke under ørestrammeren går de to solide ørepluggledningene sammen i en enda større og mer solid ledning som går helt ned til pluggen man setter i f.eks. MP3 spillerens utgang eller andre lydenheter. Det oser kvalitet hele veien av Shures produkter og det er vel ikke uten grunn at nettopp artister er storkunder til Shure. For de som vil ha de råeste pluggene er det bare å punge ut rundt 3500 for E5c som langt på vei ligner E2c i form og utførelse, men som i tillegg har innebygget ekstra basskassehøyttaler inni hver av ørepluggene i tillegg til de standard Shure kvalitets høyttalerne i ørepluggene. Det er å sammenligne med subwoofere i lydanlegg. De som har kjøpt eller prøvd E5c sier det er som å ha et fullstendig godt lydanlegg for hjemmekino i ørene. Spesielt for alle med bærbar DVD spillere er de helt suverene. Jeg har anvendt mine Shure E2c helt siden høsten 2004 og har ikke angret en dag og anvender dem daglig på min bærbare høykvalitets Hi-Fi MP3 spiller med 20 Gb harddisk som jeg har anvendt i over 5 år, lenge før det fantes noe som het Ipod og andre mer eller mindre brukbare MP3 spillere. Jeg vil bruke mine penger nå på å anskaffe meg en Archos AV700 med 100 Gb harddisk og 7" LCD skjerm innebygget og som tar opptak av TV programmer inkl. DVD opptakeren, se på musikkvideoer og MPEG4 videofilmer samt høre på enorme mengder med MP3/WMA musikk og se mine digitale fotobilder med slideshow og det hele. Abbonementsgodkjent er Archos også, slik at man kan betale en lav fast sum i måneden for ubegrenset tilgang til masse innhold. Bare USA gir flere enn dem selv mulighetene for abbonements siter. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Ble nok Porta Pro på meg Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Koss' "livstidsgaranti" som et pluss bør egentlig fjernes siden "garantien" ikke dekker hva jeg vil tippe er 99% av problemene folk har med disse hodetelefonene: fra koss.no Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt. Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner solgt av Tura Scandinavia AB. Garantien dekker: • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer kan noen fortelle meg hva "feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid" er? er interessert siden mitt 3 par på like mange år nå spiller av kun på ene øret (kabelproblemer ved jacken) og venstre øreklokke detter av i tide og utide Endret 10. januar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 At det er begrenset til "normal bruk" er bare at ingen skal klage over at den ikke tåler å bli satt fyr på, og beskytter altså ikke deg om du knekker den med vilje for å få ny elns. Det jeg er mer bekymret for, er delsetningen "i hele produktets levetid". Om den ikke fungerer lenger, kan man jo si at levetiden av produktet er ute, og dermed ikke noe å få på garantien. :/ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Røket ledning får man ikke av "unormalt bruk", heller normalt bruk + dårlig kvalitet på ledningen Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har alltid fått byttet mitt portapro.. Knekt bøyle , ødelagt ledning , mistet lyd i venstre kanal. Uten problemer Gjelder å ha en god tone så går det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå