vidartveite Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kunne tenke meg en kodesnutt som henter alle variabler fra et form vha. en for løkke. Skal sjekke på størrelsen på det som er tastet inn, og synes det derfor kunne være greit med noe som henter alle variablene og sjekker de. Dette har jeg forsøkt på, men det fungerer ikke da den forventer et objekt. Noen som har et forslag på hvordan jeg kan løse dette? <html> <head> <script language="Javascript"> function Sjekk(){ var max=10; for (var i=0; i < 5; i++){ alert(document.test.t"+i+".value); } } </script> </head> <body> <form name="test" action="JavaScript:Sjekk()"> <input type="tekst" name="t1"><br> <input type="tekst" name="t2"><br> <input type="submit"> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 bruk [code]koden din her[/code]! <html> <head> <script type="text/javascript"> function check(){ form = document.getElementById('testForm').elements; len = form.length for (i=0; i< len; i++) { //text, password, submit etc type = form[i].type //verdien, altså hva som står i boksen value = form[i].value //fks «ss», «t1» eller «t2» name = form[i].value if(type == 'text' || type == 'textarea') { //definer ting her, og returner false dersom en validasjon feila //(gjør at scriptet ikke submiter seg sjøl) } } //ved return true, vil scriptet sendes for videre prosessering av serversidespråk //her gikk alle tester igjennom return true } </script> </head> <body> <form id="testForm" onsubmit="return check()" action="sideåsendetil"> <label>noe:<input type="tekst" name="t1"></label> <textarea name="ss" value=" "></textarea> <label>noe2:<input type="tekst" name="t2"></label> <input type="submit"> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå