ATWindsor Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Litt dyr for min smak for en skjerm i den størrelsen. AtW Lenke til kommentar
Howard Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Samsung har offisielt lansert sin første LCD-skjerm med tredoble ledd, Syncmaster 970P. Les mer Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hmm, jeg har verfall ikke bruk for 3 ledd, men den så jo nice ut da.. Og Tco 03 å greier... hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jepp, Pixar-lampa. Jeg synes basen virket urovekkende stor og sikkrrt tung, men det må den vel være dersom den skal stå stødig uansett hvilken vinkel "lampearmen" står i. Ekstern strømforsyning er også en ting jeg ikke liker med den. Også er ikke hvit glinsende plast helt min stil. Så til det positive: * Garantert null lysende pixler * Veldig bra sortnivå (250cd/m^2/1000:1 =) 0,25 cd/m^2. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Er det bare meg, eller har det vært andre skjermer med 3 ledd for en tid tilbake ? Lenke til kommentar
knaill Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Er det bare jeg som får assosiasjoner til den Pixar-filmen? :!: Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Er det bare jeg som får assosiasjoner til den Pixar-filmen? :!: 5117162[/snapback] Nei, fikk tvært assosiasjoner med den hoppende lampa til pixar, hvis det var den du mente. Jeg greier nok ikke å se behovet for en 3 leddet skjerm, men det fins sikkert.... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Eizo har lenge kunnet tilby liknende løsninger, i allefall i form av ekstrautstyr. Trykk her for et eksempel på en av armene de leverer. Denne må riktignok skrus fast i skrivebordet på samme måte som en skrivebordslampe, men det er da en treleddet arm i allefall. De har også en man kan montere på veggen. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det må jo gå ann å lage en bedre fot en den svære plata der. Når den skal brukes som en tilsvarende skjerm på skrivebord så tar den jo like mye plass som en crt. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Men hva med HDCP? Hva er vitsen med å bruke 4000 på en skjerm som ikke er brukbar i Vista? (Er sikkert brukbar, men det er vel noe som skjer...?) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hva er vitsen med å bruke 4000 på (...) Vista? (Er sikkert brukbar, men det er vel noe som skjer...?) 5117499[/snapback] Ja du kan så si. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Den fungerer sikkert i Vista (bare ikke ved avspilling av tungt DRM-beskyttet materiale (f.eks blueray). Altså ennå en grunn for å låne en kopi av en kamerat fremfor å bruke orginalen) Forøvrig: Hvorfor gidde å kjøpe forbrukersperren Vista i utgangspunktet? Endret 7. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ok, muligens litt out-of-topic, men er det flere enn meg som reagerer på klokkeslettet på innleggene? Det står at Simens forrige innlegg ble postet kl 16:01, men det har jo ennå ikke vært!! Klokka mi viser nemlig 15:29 den nå... Kanskje noen som glemte at vi gikk over til vintertid for noen uker siden? --- Men tilbake til saken: Man må da kunne lage en justerbar skjerm uten en så svær fot?? Antall ledd er vel egentlig likegyldig, så lenge man kan justere den i høyderetningen. At man kan svinge en skjerm rundt er ikke vesentlig - hva hindrer deg i å vri på selve foten?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Det står at Simens forrige innlegg ble postet kl 16:01, men det har jo ennå ikke vært!! Klokka mi viser nemlig 15:29 den nå... Kanskje noen som glemte at vi gikk over til vintertid for noen uker siden? 5117724[/snapback] Det kan godt hende. Hos meg står det at jeg postet 15.01. Du finner innstillingene for tidssone og vintertid/sommertid i kontrollpanelet her på forumet under "alternativer" og "foruminnstillinger". Endret 7. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Denne 3-ledds armen har da vært i salg lenge? Den er dritkul og utrolig praktisk om du har et par 1000 å bruke på litt tant & fjas... (også passer den på så godt som alle skjermer) Endret 7. november 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Denne 3-ledds armen har da vært i salg lenge? Den er dritkul og utrolig praktisk om du har et par 1000 å bruke på litt tant & fjas... (også passer den på så godt som alle skjermer) 5117756[/snapback] Joda, men man har vel ikke sett dette som standardutstyr før, bare som fordyrende tilleggsutstyr. Personlig liker jeg utviklingen, men det hjelper så lite at èn produsent dytter ut nor bra når snittet fortsatt er langt under pari. Jeg vil heller se normal høydejustering på alle skjermer enn et par av denne. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Så jo bra ut den der, ganske heftig design løsning. Men får håpe den levere like bra test som den ser ut til. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ser ut som den hadde sklidd inn ved siden av en hvilken som helst iBook sånn rent designmessig. Jeg synes også at den så trivelig ut for mitt bruk, men så sitter jeg da også med en nokså hvit monitor i utgangspunktet (BenQ FP783). Når det gjelder det at den tar nesten like stor plass som en crt-monitor så kan det nok hende, men i forskjell til en CRT skjerm så er den mye lettere (noe hardt pressede skrivebord i utgangspunktet nok ville sette pris på), og man kan stable mye stæsj rundt og på foten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Er det bare meg? eller kunne det vært en ide å lage LCD skjermer som har alle kabel tilkoblinger i foten? Slik at selve skjermflaten kan stilles i alle vinkler og retninger uten at den begrenses av etterslepende stramme brydde kabler? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ja, er praktisk det. Men da kan man ikke ta av foten og henge de på veggen. Syns det var en fin skjerm, men foten var altfor stor. Men 3-ledds skjermer har vært på markedet en stund, kanskje ikke så mange. Men jeg har sett noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå