Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

shuttle booter ikke, dødt HK?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Shuttle-maskin (SN45G?) med en XP2500 Barton som har gått som en klokke i mange år.

Plutselig ville den ikke boote, ingen startupscreen i det hele tatt. Jeg bare hører at maskinen går og at den gir respons på reboot- og power-knappene. Etter at jeg nullstilte CMOS jumper-switchen (og CMOS batt.) og bootet kom oppstarts-prosessen så langt som til at prosessoren sto oppført, men så frøs skjermen. Påfølgende bootinger har ikke gitt noe som helst signal til skjermen.

Da jeg skulle koble til en høyttalerledning (mens maskinen sto på) kom jeg så vidt borti av/på knappen i ledningsstøpselet. Det er mulig at det er en sammenheng siden det var direkte etter dette at maskinen nektet å boote opp.

Siden jeg nettopp har flytta til utlandet har jeg ikke utstyr her til å teste komponentene og lurer derfor på om noen tror de med sikkerhet kan lokalisere feilen, så jeg slipper å levere på service som sikkert koster like mye som nye komponenter.

Er det mest sannsynlig at det er CPU eller hovedkort som har røket?

Kan andre komponenter ha kommet til skade, og viktigst: er mine data på disken intakte?

Er det noen som vet om det har hensikt å skifte hovedkort på en shuttle, eller om det blir så

dyrt at man heller kan kjøpe ny?

Om noen skulle kjenne til et sted i København hvor de har hyggelig service er jeg veldig takknemlig for innspill!

Litt trist uten data er det jo. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...