Roar F Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) I går holdt jeg på å kopiere 8GB fra en dvd til hardisken, midt i kopieringen krasjet maskinen helt og jeg måtte ta strømmen til den for å få startet den på nytt. Da ble maskinen kjempetreg til å starte opp og det er den hver gang nå. Maskinen er bare 2 uker gammel, så den er vanligvis kjemperask til å starte opp, men nå tar det nesten 4 min hver gang. Edit: De stedene under oppstarten der det går tregt er rett etter windowslogoen med den ladebaren, da har jeg svart skjerm i ca 1 min før det kommer videre til der det står "velkommen" og windowsmelodien kommer. Så kommer bakgrunnsbildet til skrivebordet, og så må jeg vente nesten 2 min før ikonene og verktøylinjen kommer frem. edit: windows taskmanager, explorer og diskdefragmentering krasjer også edit: Har prøvd systemgjenoppretting, chkdsk, defragmentering og søking etter feil med ccleaner Noen som vet hva som kan ha gått galt? bruker s-ata harddisk på et nforce4 hovedkort. har windows xp home Endret 8. november 2005 av Roar F Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Prøv en chkdsk /r. Du kan gjøre det fra Recovery Console. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;314058 Lenke til kommentar
Roar F Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Prøv en chkdsk /r. Du kan gjøre det fra Recovery Console.http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;314058 5116950[/snapback] takk for svar! Skal prøve dette senere idag når jeg får tid. Lenke til kommentar
Roar F Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Har prøvd chkdsk /r på begge partisjonene på harddisken nå uten resultat. Fant en feil som ble rettet på c: men det var d: jeg kopierete filer til da maskinen krasjet. Uansett er ingenting blitt bedre:( Noen som vet noe annet som kan funke? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Prøv Systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
Roar F Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Prøv Systemgjenoppretting. 5120395[/snapback] Har prøvd det.. Skulle kanskje tatt med det i innlegget fra starten av.. Har også prøvd diskdefraggmentering. Det som er litt rart er at diskdefragmenteringen er også råtreg til og starte opp og den henger seg nesten alltid, før man har begynnt noe defragmentering eller analysering i hele tatt.. Vet ikke om den var sånn før, for jeg prøvde den aldri før jeg fikk dette problemet Lenke til kommentar
Roar F Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Fant ut hva som var galt Det var en minnekort leser som hadde hengt seg opp eller noe sånt. Koblet den ut og satte den inn igjen mens windows gikk og problemet var løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå