Gå til innhold

Forsikring på bil, under 24 år.

Goebbels

Anbefalte innlegg

Ansvars-delen av forsikringa di blir lavere når du har klima. (grunnet lavere risiko - nedkjølt cupe om sommeren, og temprerert/duggfri om vinteren)

Kasko-delen blir høyere, da et klimaanlegg er en dyr sak om du skulle krasje.

Alt-i-alt blir forsikringen lavere, da utslaget på ansvars-delen er høyere, enn kasko-delen.

G

Edit: synes forøvrig prisen på 11k med kasko på en 2000 modell, 23 år,lav bonus. ikke høres så alt for galt ut.

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det generelt sett så dyrt med forsikring på ungdom (23 år) hjå dei fleste forsikringsselskapa eller?

VW Bora 1.6

2000 mod

årlig kjørelengde 16.000

eigen garasje

alarm

startssperre

klimaanlegg (ja if d00den spurte om det)

40% bonus (hjå if på ein gammal bil)

Prisen låg på ca 11.000 kroner for full kasko. (av if.no)

Klager ikkje, men det er jo dumt og betale for masse!

Er det eventuelle andre opplysninger dere trenger så gi beskjed!

Og blir forsikrigna lavere om ein har klimaanlegg? lurer litt på den i grunn.

Lenke til kommentar

Sjekk også Gjensidige. De er generelt snille med ungdom. Og de betaler tilbake ungdsomstilleg hvis man kjører skadfritt.

Men snakk med personlig, den kalkulatoren på siden er ikke helt til å stole på. Og du kan hente rabatter hvis du tegner andre forskrigringer der også. En reiseforskring til noen 100lapper i året kan spare deg for endel kroner.

Lenke til kommentar

joda så absolutt, for den pleier å være gunstig i pris.

Bare nevnte det for opplysningens skyld, er ikke 100% sikker på hvordan det fungerer men mener kompisen min da når han signet seg opp med de når han var 18, i praksis har en "bindingstid" på nesten 6 år..

men som sagt, ikke 100% sikker.

G

Lenke til kommentar
Har sjekka litt rundt det der. Man kan skifte selskap når som helst. Men gjør man det før man fyller 25, får man ikke ungdomstillegget tilbake betalt. Hvis det var det du tenkte på da?

5184213[/snapback]

Ja, det var det jeg mente det..

Sett at du tegner deg opp når du er 18, og har hatt bilen der frem til du er 21.

da har du vel spart deg opp 4500 kr (er ikke tillegget på 1500), ingen vil vel bare si farvel til 4500 uten videre, og følgelig har bilen der de siste 4 årene frem til man er 24/25, eller første hovedforfall etter fylte 24 (noe i den duren)

På meg så virker det som en litt kamuflert bindigstid, iogmed at du defacto taper penger på å bytte.

G

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar
På meg så virker det som en litt kamuflert bindigstid, iogmed at du defacto taper penger på å bytte.

Hvis det er tilbakebetaling av ungdomstillegg alene som er årsaken til at du velger selskapet kan jeg være enig i at det på en måte kan virke som "binding". Jeg valgte Gjensidige fordi de totalt sett var billigst for meg, og at jeg har rabatt gjennom fagforening. Da kommer tilbakebetalingen som en ren bonus (om et par år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...