Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan lager NGT gjennomsnitt ventetid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå sittet i 25min i telefonen..begynte som nr. 41..(lei den sangen forresten!)

samtidig leser jeg på websidene deres at snitt-tiden er 5-7min..

hvilke tall-grunnlag bruker de for å lage dette snittet?

jeg er bare nysgjerrig...-er det tatt fra løse luften eller?

https://www.nextgentel.com/kundesider/kundeservice/

5116640[/snapback]

Høyst sannsynlig er det meget kreativ triksing av tall. Man måler f.eks ventetid basert på snitt av ventetiden pr klokketime. Der er det typisk noen timer i døgnet som er ille mens de andre (med liten trafikk er bra). Dette gir selvsagt helt feil veiing av resultatet men ser pent ut. I tillegg tar de ikke med noen av de som brytes eller gir opp (etter 30 min) og de tar kun med ventetiden til første kontakt. Ofte må man jo vente enda lenger på å faktisk komme frem til support.

Til slutt så deler de vel med en faktor omtrent på størelse med den som monopoler ganger opp prisene sine med, altså Pi ~3,14. ;-)

Lenke til kommentar

Jeg tipper de tar antall minutter man venter i telefonen i snitt pr innringer.

Dette kan gjøres på flere måter f.eks slik:

100 brukere ringer inn iløpet av 1 time. MEN bare 10 av disse gidder vente til samtalen blir besvart. Disse 10 venter 30 minutter hver (300 minutter totalt) og dette tallet deles på 100 brukere. 3 minutter i ventetid pr kunde.

Ellers så tas den totale tiden noen venter til de enten blir besvart eller legger på. Som i forrige eksempel er det 10 som står tiden ut mens 90 legger på etter 1-2 minutter. Den totale ventetiden legges sammen og deles på antall innkommende anrop (besvarte og ubesvarte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...