kengdal Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei og Hopp. Jeg sitter og knoter litt i Kubuntu, har nå 4-5 installasjoner bak meg på 2 forskjellige maskiner. Men jeg møter på samme problemet etter litt tid, gang på gang. Problemet mitt er at når jeg har brukt systemet litt, virker det som passord/root/brukernavnet mitt krasjer på en måte. Jeg går inn på System Settings, så skal jeg gå inn og forandre på noen instillinger, jeg trykker på Administrator Mode, og skriver passordet men jeg får ikke opp så jeg kan gjøre noe instillinger. Det kommer opp en feilmelding som lyder så her: Det oppsto en feil under oppstart av KDEs prosesskommunikasjon. Meldingen systenet ga var: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed Sjekk at <<dcopserver>>-programmet kjører. Jeg kan gå inn på filer og redigere disse som root, det fungerer helt fint. Det er så typsik, hver gang jeg setter meg ned med en linux maskin kommer det feilmeldinger som gjør at jeg må kaste inn hånklet. Kan noen redde meg den gangen her? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Du kan jo prøve å starte programmet med sudo-komandoen sudo kcontrol . Tror komandoen er kcontrol i alle fall! Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har du prøv å starte KDE på nytt? Når jeg får "dcopserver" feil så starter jeg opp KDE på nytt og dcopserver problemet er borte. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ctrl + alt + backspace Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jeg prøvde sudo kcontrol og dette fungerte. Takk Men jeg fikk flust av feilmeldinger i konsole som kjørte i bakgrun. Nå et litt dumt spm men hvordan restarter jeg kde når jeg er inne i det? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Takker for svar. Nå har jeg lastet ned nye oppgraderinger, og nå fungerer alt helt supert igjen;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå