tore_v1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg sitter med et passivt kjølt Abit AN8 Ultra, med en Silent Otes kjøler på chipsetet. Men, jeg synes chipsetet er litt varmt til tider, når jeg spiller ligger den på rundt 40-50 grader, og jeg har hatt litt problemer med BSOD. Derfor, regelen er jo at dess kjøligere dess mer stabilt. Således tenker jeg: om man modifiserer den kjøleren litt, og legger på litt mer kjøling over selve kjernen, i tillegg til OTES kjøleren, så må jo det bli bra. Men, hvordan skal jeg da gjøre det? Jeg har en gammel P4 alu-blokk kjøler hvis vifte ligger i søpla, blokken er pent plassert ved siden av en baufil. Det blir jo fint, chipsetkjøleren har en lett og fint størrelse, 4*4 cm. Da måler jeg til det, og setter igang med filingen. Før jeg gjør det, så tenkte jeg at jeg skulle høre hva dere her inne synes. Har det noe for seg å slenge på en slik blokk? Vil det hjelpe? Den alu-blokken som sitter på er kanskje 0,5 cm høy, med noen små riller, ikke skikkelige ribber en gang. Derfor tenker jeg at, selv om det er en heatpipe til en annen ribbe i kobber som er montert i i/o shieldet, så bør jo kanskje dette ta noen grader av chipsettet. Tar i mot alle forslag, også forslag på hvordan man kan gjøre det! Jeg har to metoder jeg vurderer: Å slipe ned deler av chipset-kjøleren, og slenge 4*4cm med P4 kjøler rett på, eller å kutte av ribbene på P4 kjøleren, og lodde disse på chipset-kjøleren. En annen ting: Vil det kunne lønne seg å kutte opp en annen gammel cpu-kjøler jeg har, og montere dette på ram'en? OCZ PC3200 P.E rev2 blir fort varme når de får volten de skal ha; 2,8-2,9... Vil dette hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå