Heineoen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hei! Vi kjøpte inn en del Dell maskiner for en stund siden.. Men vi har hatt store problemer med disse pga. noe vi tror er et varme problem. Skjermen blir pluttselig helt svart og man ser ingen ting av windows. Selv om den kjører i bagrunnen. Der batteriet sitter er det veldig hett. Det er en P4 2.4Ghz som høres like stille ut som en PM Centrion Ringte Dell, de sa at jeg burde prøve å oppdatere Bios versjonen. Gjorde dette Rev A23 - A32. Dette førte til at skjermen ble hvit i steden for svart Dell sier at maskinene er utenfor garanti dato, og at de ikke har mulighet til å hjelpe meg videre. Blir nokk ikke Dell igjen... Noen forslag? Endret 7. november 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hva mener du med at skjermen blir hvit/svart? Blir den helt hvit uten at du ser noe? eller ser du alt men det er veldig "hvitt"?. Samme gjelder sort..ser du noe i det hele tatt? Det kan være dårlig kontakt i skjermen som gjør dette. Eventuelt kan backlighten i lcdskjermen være defekt. Når det gjelder cpu så er det snakk om en standar dekstop cpu på 2,4Ghz. Denne har verken speedstep eller andre funksjoner som gjør at den kan klokke seg ned slik at den sparer både strøm og varme. Støy er vel noe som er der på en slik maskin uansett hva du gjør. At batteriet blir varmt har vel noe med at det ligger ganske nærme cpu, noe som igjen skaper en del varme? Når det gjelder Dell som ikke vil hjelpe deg, hvor gammel er den? Du kan jo ikke forvente at de hjelper deg gratis om maskinen er utenfor garantitiden. Så enkelt er jo det. Mitt forslag er at du gir litt mer info om hva du mener med sort/hvit + om støynivået har vært slik fra den var ny eller om det er noe som plutselig dukket opp. Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Har du varme problemer? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Den hadde svart skjerm før jeg oppgraderte med bios A32. Helt svat/hvit ja.., kan ikke se windows i bakgrunnen. Men jeg hører at den skrur seg av når jeg trykker på power knappen. Disse skjemene kommer både i Windows og Dos. Støynivået ha vart slik hele tiden, og det ha maskinene og.. Det er ikke veldig ofte disse skjermene kommer, men når det kommer er det ekstremt irriterende.. Sa jeg at støy var et prob.? Har selv en 2.8ghz p4 bæbar hjemme og den høres ut som et tog i forhold.. Du kan omtrent ikke høre dell maskinen og det er nettop det jeg mener er problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå