Mary Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) hei igjen ja Tenkte jeg sku prøve og fixen den gamle pcn min sim ikke fungerer så nå har jeg samlet så mye informasjon som mulig for dere skal få best mulighet til og hjelpe meg tror det er første gang jeg gjør noen smart her. Ting i pcn: den er 1.7 ghz 2000+ amd sak.. 160 gig harddisk fra bonus expert GeForce 4 mx 420 64 mb tror jeg lydkort netverkskort hovedkort. vanlig tastatur laser mus vanelig skjærm 256 mb ram. Sånn er pcn min da.. så var den problemet.. Pcn har mangee ledig plasser, men jeg er nokk en rotekopp.. (har ikke ledig plass på skrive bordet pga for mange ikoner) kan det ha noe med saken og gjøre ? Pcn starter opp helt greit, og er litt treg, noe den altid har hvert.. den kommer seg helt inn i windows uten feilmeldinger osv. men etter en stund restarter den seg, noen ganger etter 10 sekunder, noen ganger etter 20 minuter. Har ikke noen brannmur eller antivirus på den.. for det klikker bare hver gang jeg installerer det.. har en del bilder som betyr mye for meg som jeg også vil ha der.. så vil helst ikke formatere den. og jeg er ikke veldig flink på data.. derfor jeg spørr og gnager her hele tiden:) så om noen hadde tatt seg tid og skrive ett detaljert beskrivelse av hvordan jeg går frem og gjør dette ville ha er kjempe koselig. Hilsen Mary Endret 7. november 2005 av Mary Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vanskelig å svare på, men jeg ville sjekket om ikke årsaken har en sammenheng med dårlig kjøling? Sjekk om vifta på prosessoren går normalt, eller er full av støv? Har du vifte på skjermkortet? Sjekk at kortene står riktig i sine sokler. (jeg var plaget med at skjermkortet mitt 'arbeidet' seg opp når jeg flyttet på gammel-PC'en min) Lenke til kommentar
Mary Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 alt står som det skal.. ingen har vert inni på data min.. men jeg skal se på etter noen støv der ja:) så sier jeg fra Lenke til kommentar
Mr_More Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vet det er endel virus som restarter maskina, men da får du som regel opp en melding som sier i fra at maskina må restarte før den gjør det. Om du klarer å ta backup av de filene du vil beholde, så hadde nok det letteste vært å ta en formatering av hele disken og legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Last ned Adaware og Spybot, gratis her : http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Person...tml?tag=lst-0-1 http://www.download.com/Spybot-Search-Dest...tml?tag=lst-0-1 De fjerner såkalte spionprogram, spyware, og dritt som kan komme mens du er på internett. Siden du ikke har noe brannmur eller antivirus vil jeg tro at du kan ha litt grums på pcen din, last ned disse to programmene, kjør de og se om det hjelper. Disse programmene fjerner ikke virus, men de fjerner programmer som kan gjøre at pcen din oppfører seg som den gjør. Hvis dette hjelper tar du ut bildene dine og det du vil ha og installerer operativprogrammet ditt på nytt, for du har kanskje fått virus i tillegg, og det tar deg sikkert kortere tid installerer på nytt en begynne finne ut av det nå, du får jo ikke installert antivirus uansett nå skriver du. Etter du har installert nytt operativsystem, sørger du for at du har antivirusprogram og brannmur på, et par ganger i uken kjører du Adaware og Spybot. Det kan ta så lite tid som ti sekunder å få virus på maskinen din med enkelte XPversjoner,hvis du ikke har brannmur på med en gang. Dette gjelder enkelte XP versjoner før du får lastet ned noen serviceoppdateringer. Selv om du ikke er på nettet, det holder at du kobler til nettverkskabelen. Spooky hva? Er noe uklart så skrik ut, alltid noen som kan hjelpe her vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå