Gå til innhold

Bedre Wi-Fi i ny Linux-kjerne

Anbefalte innlegg

GNU/Linux har fortsatt monolitisk kjerne, mens Solaris UNIX er på god vei mot mikrokjerne. Bare for å nevne noe.

5122516[/snapback]

Den dagen Solarus faktisk blir ekte mikrokjerne skal jeg sette kryss i taket uten stige eller stol, noe som kommer til å være ille vanskelig når jeg er 80+ år :p

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtte for 3D-kort fra nVIDIA er på plass i Solaris, og listen over kompatibel maskinvare bare vokser og vokser.

Alt i alt, det skjer mye på Linux/UNIX-plattformen i disse tider. GNU/Linux utvikler seg raskt, samme med BSD, og nå er jo det originale UNIX også open-source og fritt tilgjengelig gjennom Solaris. Dette liker vi.

Lenke til kommentar

Apropos Wi-Fi: Er det noen andre som har merket at kontakten til aksesspunktet er mye mer stabilt i GNU/Linux enn Windows?

I windows så er det ikke til å unngå at signalet faller ut i opp til et par sekunder med jevne mellomrom, og det blir dermed umulig å spille Battlefield 1942 eller noe annet multiplayer FPS-spill uten å bli sparket av serveren.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Vel, det er på et punkt 2.6.14-kjernen har problemer, og det er med SCSI CD-ROM/CD-brennere. Bruker k3b 0.12.7 (nyeste versjon av k3b), og k3b klarte ikke å identifisere de to SCSI-drevene jeg har (Plextor UltraPlex 40x MAX SCSI CD-ROM og Plextor 40/12/40S SCSI CD-brenner). Gikk tilbake til 2.6.13 med ck8-server patch-sett, og problemene opphørte å eksistere. k3b fungerte helt utmerket, og SCSI-drevene ble oppdaget med en gang. Dette er trist, siden disse SCSI-drevene er noe av de beste drevene som noen gang er laget. Synd de ikke lager SCSI-drev lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...