audunram Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei.. Etter at min pc gikk nedenom og hjem er jeg nødt til å kjøpe nytt hovedkort og harddisk. Min gamle prosessor er det også kanskje like greit å kaste - det er jo nesten umulig å skaffe Socket A-hovedkort og om man ser på prisen på dem skjønner iallfall jeg at jeg har "sovet i timen" et par år nå. Jeg håper også at min gamle DDR-DIMM ram i det minste vil være kompatibel med evt. nytt hovekort. Kanskje noen har tips til hva jeg bør kjøpe? - Jeg trenger hovedkort, prosessor og harddisk - Jeg vil helst ikke bruke mer enn 3000,- - Pc´en brukes ikke noe særlig til spill, men til opptak og redigering av lyd (og til kontorarbeid og surfing). Takknemlig for alle råd! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg regner med at du må ha et hovedkort med AGP? Her er mitt forslag: Hovedkort:ASRock 939Dual-SATA2. Dette er et glimrende og billig hovedkort som har både AGP og PCI-Express. CPU:AMD Athlon64 3200+ Boxed. harddisk:Samsung 200Gb 7200rpm 8Mb NCQ S-ATA2. Pris:2739 kr + frakt. Lenke til kommentar
GA Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Var iferd med å lage et oppsett til deg selv, men Morten K sitt er så bra at det ikke er noen vits... Gå for det! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 hvor raskt var det gamle minnet da ? Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg regner med at du må ha et hovedkort med AGP? Her er mitt forslag: Hovedkort:ASRock 939Dual-SATA2. Dette er et glimrende og billig hovedkort som har både AGP og PCI-Express. CPU:AMD Athlon64 3200+ Boxed. harddisk:Samsung 200Gb 7200rpm 8Mb NCQ S-ATA2. Pris:2739 kr + frakt. 5116577[/snapback] Helt engi med deg Jeg satte faktisk opp nesten det samme oppsettet, unntatt HDDen, da jeg så dette oppsettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå