jacoweb Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Se her ja, så rimelig rått ut det der der. Men, får vel vente å se på tester! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Gigabyte har annonsert et hovedkort basert på det enda ikke lanserte i975X-brikkesettet. Les mer Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hmm, "Post 80 indikatoren" (eller hva den heter) står opp ned (!) Er ikke dette en "stor" designfeil? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Se her ja, så rimelig rått ut det der der. Men, får vel vente å se på tester! 5116351[/snapback] Spørs om støyspesifikasjonene er like "rå" da.... AtW Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Usikker, men er ikke nye BTX standaren da? Den bør vel egentlig komme snart på hovedkort fullt ut Endret 7. november 2005 av Tydeus Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Usikker, men er ikke nye BTX standaren da? Den bør vel egentlig komme snart på hovedkort fullt ut 5116429[/snapback] Ser ikke ut som btx, og at btx skal kommer for fullt har de jo snakket om lenge nå, får se hvordan det blir etterhvert, har jo ikke vært noen blendene susksess til nå. AtW Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 HOLY CRAP! Den så lekker ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Førsteinntrykk: Huff: Mye plast, og to små ulende vifter. (Små vifter bråker som regel mer enn store). Abit gjorde vel ikke noen merkbar suksess med den tilsvarende "OTES"-løsningen sin. Så hvorfor kommer Gigabyte med det nå? Plasseringen av PCI-portene liker jeg heller ikke. Det er ennå få PCIe tilleggskort (x4 og x1) i omløp så de plassene vil mest sansynlig stå tomme, mens PCI-kortene må altså presses inn på den trange plassen mellom de to skjermkortene. Altså lite gunstig for kjølingen. Ellers så har jeg lest rykter om at 975x får støtte for crossfire sånn at man får brukt begge PCIe-x16 plassene til mer enn til bare 3-skjerm-oppsett og mer. En annen ting: Hvofor støttes ikke DDR2-800 i et såpass nytt brikkesett? DDR2-800 er jo fullt tilgjengelig selv om prisene er litt høye, også gir det økt minnebåndbredde som alltid er bra for Pentium4. Eldre brikkesett støtter de samme minnehastighetene og de samme FSB'ene som dette brikkesettet. Altså lite nytt på nordsiden. BTX er vel noe jeg har hørt mindre og mindre om. Det var jo voldsomt i media for 1-2 år siden men nå er det nesten ingen som prater om det lengre. Er BTX fremtiden? Jeg mente nei for 2 år siden, for 1 år siden og nå. BrAtTeRn: Hva er det du kaller "post 80-indikatoren"? Endret 7. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 "TurboJet" Jeg håper dette bare er i navnet og ikke høres ut som en. :!: Men gleder meg til å se hva i975 har å prestere. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvis du ser rett over den lille PCIe porten.. Tror den er helt riktig jeg da.. Er hvertfall slikt på mitt kort.. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvis du ser rett over den lille PCIe porten.. Tror den er helt riktig jeg da.. Er hvertfall slikt på mitt kort.. 5116581[/snapback] Er vel rett under du mener? der det står "33" eller noe sånt. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Førsteinntrykk: Huff: Mye plast, og to små ulende vifter. (Små vifter bråker som regel mer enn store). Abit gjorde vel ikke noen merkbar suksess med den tilsvarende "OTES"-løsningen sin. Så hvorfor kommer Gigabyte med det nå? Hehe er vel faktisk 4 vifter tror jeg... For at de viftene skal flytte noe luft støyer de nok en del. Jeg venter bare på asus og abit... karnsje dfi? Lanserte ikke Gigabyte sitt 955x kort lenge før de andre også? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvis du ser rett over den lille PCIe porten.. Tror den er helt riktig jeg da.. Er hvertfall slikt på mitt kort.. 5116581[/snapback] Er vel rett under du mener? der det står "33" eller noe sånt. 5116675[/snapback] Tror det står "FF" opp-ned, mener ihvertfall å huske at FF var det det sto på et Abit-kort jeg herjet med for en liten stund siden. AtW Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 BrAtTeRn: Hva er det du kaller "post 80-indikatoren"? 5116573[/snapback] Det er "Debug LED displayet" under den nederste PCIe porten.. Det står FF (som igjen betyr at den er ferdig med POST og har bootet) der, bare opp ned, dessuten, Hvordan kan det lyse på den når kortet ligger løst? Mulig det bare er "bildemanipulatorene" som har blingset... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Får håpe det ikke følger prisutviklingen som de to siste brikkesettene fra Intel har hatt. 925 har fortsatt nesten samme pris som når det ble lanser, og når 955 kom, så ble kortene enda dyrere. Toppkortet til Asus koster jo hele 2600,- hos komplett. Da havner vel dette rundt 2200-2500 eller noe. Da er det ikke rart at AMD sakte men sikkert spiser seg innpå Intel. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vel alle husker vel den gode gamle 875brikksettet så, da må jo dette være top of the line... Så jo kult ut da... Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Får håpe det ikke følger prisutviklingen som de to siste brikkesettene fra Intel har hatt. 925 har fortsatt nesten samme pris som når det ble lanser, og når 955 kom, så ble kortene enda dyrere. Toppkortet til Asus koster jo hele 2600,- hos komplett. Da havner vel dette rundt 2200-2500 eller noe. Da er det ikke rart at AMD sakte men sikkert spiser seg innpå Intel. 5118760[/snapback] Synes du er litt vel negativ nå, Kortet du nevner til nesten 2600 er bundlet med Wifi-kort++. Samme kortet uten det ekstra tilbehøret koster 1999.-(komplett). Rundt 2000 er vel ca samme pris som jeg ga for mitt første 875p kort..(Abit IC7-MAX3) Og jeg regner med at de nye kortene vil koste mellom 2000 og 2500 rett etter lansering og falle ned til rundt 2000 som er "vanlig" pris for intels High End brikkesett.. I will be getting one Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det så brutalt ut, men som flere andre så stiller jeg også spørsmål til dette med støy. Men, på den andre siden, folk som peiser på med top-of-the-line ting, og sitter med en overklokket ovn under skrivebordet, så er nok ikke støy det som plager det mest. De som lar seg plage av støy har vel dessuten peist på med vannkjøling og slikt... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 gigabite royal støtter 800mhz minne men det er på 955x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå