Bloody Mess Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skal kjøpe meg nytt headset nå, hovedsakelig til spilling og musikk. Jeg hadde tidligere "Koss Headset Pro 3aa Titanium 15-20 000 Hz, Kabel 2,4m, 300g". Likte lyden i dette MEGET godt. Veldig bra med dybde, bass, lyden var klar. Kunne spille HØYT. Dette er et lukket headset. Så en dag måtte selvfølgelig det ene øret ryke, eller feste, til det ene øret. Jeg var på forhånd advart om at dette kunne skje med denne typen Koss headset, hadde også skjedd en kompis av meg, så jeg behandlet det meget forsiktig. Likevel skjedde det altså, etter dette er jeg ikke så veldig glad i Koss lenger, virker det som er av dårlig kvalitet (ikke lyden da). Så kjøpte jeg meg Sennheiser HD 595, og jeg har aldri før vært mer skuffet, i hele mitt liv tror jeg... Vel, kanskje ikke så ille, men ikke så langt unna. Jeg hadde på forhånd hørt veldig mye bra om dette headset, det var riktignok et åpent headset, men hadde likevel hørt det var bra lyd. Det eneste positive jeg kan si om lyden er at du kan spille høyt, ellers er den utrolig nøytral, noe som fører til en ekstremt kjedelig lydopplevelse, også lite med bass/kjedelig bass. Det er vel ofte slik med åpne headset? Lyden er også metallisk syns jeg. Nei, dette var noe ordentlig dritt til spilling og musikk spør du meg. Og dette er et headset som koster mye mer enn det forrige jeg hadde. Så nå trenger jeg en god anbefaling. Maksimumspris 1000 kr og headsettet må være lukket. Aldri mer åpent. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ikke les sticky i denne kategorien hvertfall. EDIT: Beklager tonen. Du bør trolig ta med at du har lest stickys i fremtidige tråder du har for å slippe "RTFM" troll som meg. Jeg kjøpte 515 til lillebror forige jul og opplevde også at det var veldig nøytral og "kjedelig" lyd i det. Endret 7. november 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Har lest den, men vil høre anbefalinger basert på det jeg har skrevet her nå. I den sticky'en så blir det forresten skrytt hemningsløst av Sennheiser HD 595, som jeg nettopp har sagt at jeg synes er elendig. Til moderator: Kanskje innlegget mitt passet bedre i sticky'en? La det ihvertfall inn der nå, så du kan slette denne tråden hvis du vil. Endret 7. november 2005 av BTK Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Legger du til noen hundrelapper til på budsjettet ditt har du råd til Beyerdynamic DT770 pro. Dønn lukket og suverent gode til pc-bruk. Bassen er det råeste jeg har hørt fra en hodetelefon, byggekvaliteten er tysk kvalitet på sitt beste og alle delene er utskiftbare. Som du sikkert skjønner har jeg DT770 selv, og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Takk for anbefalingen. Hvilke andre headset har du hatt? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Takk for anbefalingen. Hvilke andre headset har du hatt? 5121245[/snapback] Jeg har hatt flere ulike modeller fra Koss. Porta Pro, UR40 og R80. Allle har gått i stykker urimelig fort, og lyden er ikke spesielt imponerende. Nå har jeg blandt annet Beyerdynamic DT770 pro, Beyerdynamic DT231 samt Sennheiser HD580. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå