Cortinarius rubellus Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Lurer på hvilket lydkort som er lurt å kjøpe og som gir mest for pengene? Jeg har ikke peiling på lydkort Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kommer an på hva du skal bruke lydkortet til. All-around og gaming er vel Creative Audigy-serien best. Men til musikkproduksjon og annen hi-fi stereo er vel M-Audio Audiophile 2496 en vinner. Forklarer du litt mere hva du bruker maskina til er det lettere for oss å peke ut hva som er best for deg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 sorry, jeg bruker pc`en mest til å spille... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Creative X-Fi er nye "standard" kortet til Creative. Den kommer i flere "smaksvarianter". Her er den billigste: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35820 Kjøper du det burde du være sikret for det meste! AKIRA Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Tenkte bare jeg skulle nevne at Creative X-Fi ikke støtter digital overføring av Dolby Digital 5.1 fra spill, det støttes kun når du overfører lyden fra DVD-filmer og slikt. Grunnen er at kortet ikke kan kode om lyden til Dolby Digital i sanntid, men på filmer og slikt er jo lyden ferdig kodet. Så dersom du har en surroundforsterker med støtte for Dolby Digital 5.1, kan det være greit å vite at du i såfall må koble til dette lydkortet med analoge tilkoblinger (forutsatt at forsterkeren tilbyr denne muligheten). Skal du koble til digitalt mot en slik forsterker i 5.1-format kan jo TerraTec Aureon 7.1 Dolby Digital kanskje være noe? Edit: La til litt tekst på slutten. Endret 7. november 2005 av Juke Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har tenkt litt på den du viste meg der Akira, regner med at det blir den uansett takk for alle svarene Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 ville kjøpt ett av X-Fi kortene, men teit at de ikke støtter digital overføring av Dolby Digital 5.1 fra spill Lenke til kommentar
Juke Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 ville kjøpt ett av X-Fi kortene, men teit at de ikke støtter digital overføring av Dolby Digital 5.1 fra spill 5121820[/snapback] Ja, det er litt dumt, selv om jeg vil anta det egentlig har liten betydning for de fleste av oss, siden de fleste trolig bruker høyttalersett som kobles til analogt likevel. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg kommer til å bruke best headsett pågrunn av at samboeren min dreper meg snart liker å spille så jeg hører alt Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Husk at endel Audigy kort ikke har støtte for mic/ headset inngangen på kabinettets fremside. Dermed er du tvunget til å kjøpe lydkort med brakett til en av cdbrønnene. Pip her hvordan dette er med det nye x-fi kortet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vil anbefale et Audigy-kort. Har selv Audigy 2 ZS, og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Har tenkt litt på dette https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&view=techinfos da tror jeg har et lydkort som er litt fremtidsretta Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Plattformstøtten til X-Fi er elendig. Støtter bare Windows. Edit: mens Audigy i tillegg kan brukes i GNU/Linux, BSD og UNIX. Endret 8. november 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg bruker bare windows selv om jeg vet at linux er ganske bra Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg bruker bare windows selv om jeg vet at linux er ganske bra 5122417[/snapback] Og har du planer om å prøve GNU/Linux, og vil at lydkortet ditt skal fungere da, kan du inntil videre glemme X-Fi. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Og har du planer om å prøve GNU/Linux, og vil at lydkortet ditt skal fungere da, kan du inntil videre glemme X-Fi. Nå er det vel slik at når man eventuelt får for seg dette med nye planer for Linux, så er det utviklet drivere som i alle fall funker. X-Fi er jo nye greier, mens Audigy har vært i bruk siden gudene vet når. Hvordan er det ellers med lydkortstøtte i Linux? Støtter den m-audio rev, eller som i mitt tilfelle, Gainward noe? Disse man vel hente drivere direkte ned til fra VIA antar jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå